Om man bara sku....

...hur ofta säger man inte det...om man bara skulle ha pengar/ha tid/orka/etc. Idag på jobbet så skulle ett barn, som vi säger heter Jakob, visa mig var han varit med å rest i sin mammas mage. Mamman hade varit uppe på ett högt berg då hon väntade honom. Han var inte riktigt säker på var det var så vi letade fram en karta över hela världen och så började vi att titta på den. Så där när man satt och såg hela världen så kom jag på att jag har ju HERREGUD inte varit någonstans jag!!!!! Lilla lilla Europa...wow liksom. Ok jag har hunnit se en del av t.ex. Estland som de flesta verkligen inte har sett. Men så där annars så är det nog fatit! Jag har seglat en del de senaste åren och varit på en massa fina ställen men...vad kommer man egentligen ihåg av dessa resor...jag bara sover ju. Gästhamnar, en å annan fin fyr, lite klippor å ja, vad mer. Nä, nu lät det där jävligt negativt...det har varit roliga resor...men jag vill se meeer!

Jag har inte varit ordentligt utomlands på flera år, förutom vår kanarieresa nu då, som var my wake-up-call! Första gången i mitt liv så skulle jag kunna tänka mig att bo utomlands. Aldrig förr har jag då kunnat tänka mig det. Mesta av allt skulle jag ju vilja vara borta januari-mars. Det är den jobbigaste tiden men oxå den tid då jag har mest jobb, så det gåt ju liksom inte riktigt. Egentligen så vill jag nog inte bo utomlands, tror jag...utan jag vill resa runt och se olika nya platser. En rundtur i USA skulle vara kul å så vill jag till skottland å kika på "old stuff", nåt ställe med lååånga vita sandstränder, thailand, italien...blir galen.

Det märks att det börjar luta mot våren så småningom. Snart så provar jag alla kläder i min garderob å sitter å tänker på vad allt kul jag skall göra i sommar, hur brun jag skall bli och så beställer jag en massa nya kläder från h&m. Sen då hösten kommit så sitter jag å tittar på mina beställda (skitfina, förståss) kläder å kommer på att jag använt dem med tur tre gånger under sommaren. Jag jobbar ju på sommaren!! Vad annat skulle jag då göra??? Sköna sommarkvällar med "favorit-jeansen och ett fint linne"...halloo alla tjejtidningar liksom...Finland i juni...vi har ju tur som inte har minusgrader. Nej ge mig min columbia-jacka med fleece inuti och ett par långkalsonger å lite glögg så snackar vi midsommar!!!


Nu skall jag fara iväg till posten och lämna in ett paket med kläder som inte A vill ha. Och ta ut ett paket med de där sommarkläderna som jag "snart skall beställa"...som ni märker så är de redan beställda!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback