Listor again...

hur är du? jag är snäll, trevlig, rolig å sånt meibii
hur ser du ut? brunt hår, smal (kanske), lång...
vilken klädstil har du? oj det beror på vilket humör jag är på
vilken tidning läser du? Det är nog många det...men senaste köpta är plaza
ditt mest använda uttryck? elämä on, "det är nog så ibland" etc.
ditt mest oanvända? ord som jag inte förstår
vilken är din största framgång? jobbar mycket...
ditt största misslyckande? vet inte...förr var det det attjag inte kom in på tolklinjen, men nu så vet jag inte...
viktigaste egenskap hos en människa? ärlighet, humor...
sämsta egenskap? egoism, tråkighet, tysta personer...
vad gör en fest lyckad? alla som är där...
vad vill du bli? nagelteknolog och FBI-agent
hur ska din drömprins vara? snäll, humoristisk, en bra pappa, söt, trevlig...Arto!
vem är dina idoler? Mina äldre släktingar och Persbrandt förståss...
hur mycket väger du? kanske 53?
hur lång är du? 1,73
kan du tänka dig att ta din bästa väns x? nej tror inte det
är otrohet okej?
Nej
vilken är den bästa komplimangen du kan få? Att jag är duktig på det jag arbetar med
vilken är din favoritsysselsättning? Scrappa, blogga, fota, äta, läsa tidningar...
vad har du just nu i din bokhylla? böcker och jobbjuttur
vad gör dig lycklig? Min familj, Arto, Mina vänner
vilken blomma är vackrast? Gerbera

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Nej, varför skulle jag det.
Vilken årstid tycker du bäst om? Sensommar
Brukar du sjunga i duschen? Nej men jag sjunger i bilen
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? ingen sport alls
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja
Vad är viktigast för dig? Min familj och mina vänner
Laddar du hem musik och film från internet? Nej!
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Köpa ett hus
Vad är det bästa med julafton? Alla traditioner och att vara med familjen på dan och kompisar på kvällen.
Tänker du mycket på ditt utseende? Tyvärr så gör jag nog det.
Vad får dig att slappna av? soffan
Är du mörkrädd? Ja extremt!
Vilken färg är snyggast? Svart, rosa och rött
Tycker du matte är svårt? Jag hatar matte.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej!
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Ett hus
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? 1030
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Min dagbok.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Ja verkligen!
Har du piercing? Nej
Bråkar du och dina syskon ofta? Nej det gör vi inte.
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Min familj och mina vänner.
Läser du ofta böcker? Då jag orkar och hinner
Vad föredrar du för sorts filmer? Komedier
Vad slösar du mest pengar på? Kläder och tidningar (resor)
Vill du gifta dig? Ja
Vill du ha barn? Ja
Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för? O.C.
Vilka husdjur har du haft innan? Undulat och fiskar
Är du bra på att laga mat? Ja
Var badar du helst? I jobbet
Vad dricker du för alkohol? Jaloviina och Gin
Vilka djur är du mest rädd för? Vet ej..
Vad tycker du om monarkin? Vi har ju demo så jag vet inte helt ok antar jag
Vilka språk kan du? svenska, finska, teckenspråk och engelska + turist spanska
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nej men det skulle ha kunnat gått jävligt illa
Vilken kändis är hetast? Persbrandt
Gillar du att dansa? Ibland
Är du flygrädd? Näää.
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Jag tycker det är SKITBRAAAA!
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten
Vilken är din favoritglass? Saliack och pecan
Tror du på ett liv efter döden? Det ser vi väl sen.
Vilket kaffe sörplar du helst? Nej tack
Vilket mobilmärke föredrar du? Halllåååå NOKIA
Vill du gå ner i vikt? Nej men jag kan ta bort ett par gram från magen
Har du varit deprimerad? Nää men lite höstdepp får man nog alltid (å tydligen lite på våren oxå)
Tycker du om sushi? Har väl aldrig provat....men jag äter ju gravad fisk så....
Tror du på livslång kärlek? Jag hoppas på det iallafall...
Vad äter du helst när du ser på film? Cheeseballs
Lever dina föräldrar tillsammans? Nej
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Ja men jag vet inte vad
Har du tandläkarskräck? Yess...det skulle du oxå ha om du varit med om allt som jag varit med om.
Har du någongång haft självmordstankar? Nej
Vilken hårfärg har du naturellt? Brunt
Biter du på naglarna? Nej inte nu längre....ok ibland,,,men jag försöker låta bli!
Är du beroende av något? Ja min familj och mat...daaaaa
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Mina favoritbloggar, hotmail, familjeliv, peters fotosidu, mammapappa etc.
Hur ofta motionerar du? jag går ut och går ibland...räknas det


Favoriter...

Djur:
Älgar
Mat: Amarillo mat, klimpsoppa å sånt
Människa: Alla som är viktiga för mig.
Land: Spanien (jag hoppas på Thailand efter januari)
Dryck: Vatten, Lonkero, Jaloviina och saft
Klädesplagg: Jeans, topp
Syssla: Scrappa, skriva dagbok, umgås....
Fordon: XC90
Träning: Ut och går
Tv: Många olika serier
Musik: Varierar
Tidning: amelia, hennes, vauva-lehti, Gravid...
Godis: Salmiack
Egenskap hos mig själv: tänkare
Egenskap hos andra: humor
Kändis utomlands: vad svarar man på detta?Näänu vet jag...Perbrandt bor utomlands =)
Kändis i Sverige: Persbrandt
Skor: Sneakers
Växt: Jag dödar dem ändå....
Blomma: Gerbera
Smink: Mascara åtminståne...resten sen om jag orkar
Låt: Forever young
Färg: Rosa, Rött, Svart, blå
Kroppsdel på dig själv: ryggen
Kroppsdel på andra: ?????????
Bok: Den vidunderliga kärlekens historia
Motto: mä oon mä enkä muuksi muutu
Tyg: Jeans, siden....
Trä: bok
Underkläder: hotpäääntz


TIO FÖRSTA:
Första bästa kompis: Pia
Första bil: PrimaVera
Första kärlek: Jaiks...vem sku he ha vari...kanske nån i dagis???
Första husdjur: En Undulat (Napoleon)
Första semester: Mallorca meibii
Första jobb: Glasskiosk jobb 2 veckor/barnvakt
Första köpta skiva: Blue moon 2
Första riktiga kärlek: ****
Första piercing: öron typ 1987/88
Första konsert: samuelssons =)

NIO SISTA:
Sista alkoholdrycken: Lemon Lonkero
Sista bilfärd: Idag på väg från mamma
Sista filmen du såg: minns ej
Sista ringda telefonsamtal: Tala med Bona
Sista bubbelbadet: Det var lääänge sen!
Sista spelade cd: Sara Löfgren
Sista kyss: På måndag morgon klockan 4-5 typ
Sista gången du grät: Igår när jag såg på nåt LÖJLIGT tv-prog
Sista måltiden: Banan och persiko fruktsallad med lite grädde

ÅTTA HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej...Eller jo det har jag ju!!!
Blivit arresterad? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja
Varit på tv? Ja
Fått ditt hjärta krossat? Tyvärr...mer än en gång
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Ja det har jag nog...men det är läänge sen!
Haft ett one night stand? Nej
Busringt till nån? Ja många gånger

SJU SAKER DU HAR PÅ DIG:
1. Strumpor
2. Bh
3. Svart topp
4. Blå fleece
5. Hotpäänts
6. Långkalsonger
7. no moore

SEX SAKER DU HAR GJORT IDAG:
1. planterat om ALLA blommor
2. fotograferat i toby
3. tankat bilen
4. Läst bloggar
5. köpt en spegel och ett nagellack
6. ätit

FEM FAVORIT SAKER (UTAN INBÖRDES ORDNING):
1. Min karl
2. Min dagbok
3. Min fritid
4. Mina vänner
5. Mat

FYRA PERSONER DU KAN BERÄTTA ALLT FÖR:
1. Arto
2. Bona
3. Pia
4. Mamma

TRE VAL:
Svart eller vit? Svart
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Chips utan tvekan

TVÅ SAKER DU VILL GÖRA INNAN DU DÖR:
1. Få barn
2. Gifta mig

EN SAK DU ÅNGRAR:
1. Att jag inte sparade mer pengar då jag var yngre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback