parad och besök på sota-alus

Idag har varit en givande men hektisk söndag. Jag vaknade klo 8-9 av att de spelade porilaisten marssi vid kaserntorget. Nästa gång typ klo 12 och då blev det bråttom att åka å kolla på alla arme grjer så på 15 min så var jag och A klara och gick ut passligt så att vi hann se hornet(tarna), hawk(er) och helikoptrar...flyga över oss...sen full fart mot travbanan för att se resten. Sen fort som F mot inre hamnen för att besöka alla big shipz. Men vi hann gå igenom ganska många och det var riktigt roligt faktiskt. Sen har vi varit och ätit till V:by och till A´s föräldrar...man hinner ju med en massa.

Igår hade vi extempore fest  vid saloonen som blev riktigt lyckade. Så kul man kan ha. Vi gick i bastun och drack och åt å hade allmänt kul. Då vi kom tillbaka till stan så for en del hem (bla jag) och en del for ut på krog. Emma träffa jag medan jag gick hem och hon kom till oss över natten lite senare på natten. Fast den här systern tänkte ju inte ens svara i telefon på natten så emma ringde a...men då ropade jag genom fönstret att jag kommer ner...å så gjorde jag det.

A skulle åka idag tillbaka till skolan men orkade inte, så nu skall han stiga upp klo 4.30 (som vanligt) och köra iväg. Några veckor kvar sen får han lite ledigt...tror jag. Jag börjar jobba på tisdag. Trodde jag skulle börja imorgon men det blir först på tisdag. Skönt egentligen så att jag hinner få något gjort här hemma.

Nej nu gå och sova kanske....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback