En Sanning

Här kommer nu en "sanning" om mig. Men måste först berätta varför jag berättar den. Var en sväng till Emma å Joni idag och fick med mig en minst lika stor hög med tidningar som den som jag fört dit. I denna hittade jag t.ex. en cosmo från början av 2008. Och då jag satt och läste denna och började fundera på ett inlägg jag tidigare skrivit om alla MÅSTEN som finns.

Alla dessa -ät fisk tre gånger i veckan, smörj in kroppen med fuktigivande creme varje gång du duschat och fan och hans moster. Suck. Nååå, detta är ju Cosmo så där finns allt det en ung kvinna behöver veta. Av någon anledning fastnade jag för en "myytinmurtajat" artikel som behandlade olika myter och så bredvid så står sanningen. " Kasvovesi on pakollinen osa ihonpuhdistusta". Jahaa tänkte jag...men men men jag har ALDRIG använt ansiktsvatten (eller vad f*n det nu heter på svenska), NEVER EVER! Varför i hela fridens namn skulle jag göra det???? Och det sjuka är att på detta påstånde så borde man kanske skriva -Nej det är inte en "must" grej för din hy eller -Jo du måste använda! Istället förklaras det ympäripyöreästi om att de flesta använder för starka ansiktsvatten och bla bla bla. Men om man har torr hy så får man stå över så att det inte blir värre. Suck!
Men jag använder ju fortfarande inte något ansiktsvatten. Detta är sanningen!

En annan sanning är att jag inte gör inpackning 1 gång i veckan. Jag gör heller inte mina fysioövningar varje dag. Jag stryker inte lakan, måste erkänna att jag stryker ingenting eftersom det är det tråkigaste man kan göra.

Däremot så köper jag aldrig färdiga lasagneblandningar, utan gör alltid detta från början. Skulle heller inte köpa köttbullar färdiga utan de vill jag göra själv. Lägger ner en oändlig tid på mina naglar, mycket mer än de flesta. Pia sa en dag att du orkar fixa med dina naglar. Det är sant, men då har jag heller ingen hund som jag går ut och går med varje dag. Jag kan använda denna tid till att fixa mina naglar. Sen spenderar jag alltför mycket tid framför datorn. Som nu t.ex. klockan är 21.04 och det är lördag kväll och här sitter jag och skriver ett blogg inlägg som säkert ingen läser. Patetisk???

Det blev mer än en sanning tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback