Sofflösa

Just nu är vi väldigt sofflösa. Eero köpte vår soffa för det mäktiga priset av 20 euro. Så nu sitter vi här...nej vänta vi sitter inte, vi ligger på vår nya matta. Den skulle vi inte alls ta fram ännu. Men det ekar så förskräckligt i vardagsrummet så det hjälps inte. Som tur jobbar A i esbo en tid framöver så kan jag sitta i vår enda länstol själv, behöver inte slåss med någon om vem som skall sitta i den.
I går beställde vi vår nya soffa och "rahi" (fotpall på svenska?) och idag beställde vi vårt nya tv-bord. Soffan väntas vara klar om ca 4 veckor. Hmmm...sofflös i 4 veckor, kul!!!! Under den tiden hade jag dock tänkt att jag skall riva ner tapeterna i vardagsrummet. Och fundera ut den kommande färgen på tapeterna/målfärgen på väggen.
Sen skall det ju planeras lite för villavslutningen oxå. Hittade alla mina urklippta kräftor idag så de skall med till Z´s villa. Och röda servetter som jag köpte på ikea då jag var i åbo.

Jag vill att detta skall vara mitt vardagsrum!!!!

Och ett par nya arbetsskor behöver jag oxå...vill ha dessa...

Bild crocs.se

För att inte tala om en ny vintergarderob...ny jacka, nya skor, nya koftor...Och förstås en utlandsresa någonstans långt bort.....och och och......suck.....


Jaaaa just det jag glömde berätta att  vi igår kväll var och tittade på mamma mia....VÄÄÄLDIGT bra. Jag tycker om att se musikaler live men detta var en riktigt bra film musikal och största delen av ABBAs låtar fick en ny innebörd. Och alla dessa underbara skådespelare...meryl, pierce, stellan och colin. Och sjunger gör det oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback