Yesterday...

Det blev en riktigt kul kväll på Waild med Mekka-girlsen igår. Vi åt god mat, jag åt sniglar för andra dagen i rad. LYX! Tyvärr så blev det återigen en jag-kör-kväll pga att jag hade stegring precis innan jag skulle åka iväg och jag skulle jobba12-18 idag. Men ett stort glas Sauvignon Blanc blev det i alla fall =)



Här var min Vuolukivibiff. Ideén med att man själv steker och kryddar var jättekul men det var så varmt att det knappt gick att äta och så rök det och luktade...



Här ser ni det fina förklädet som jag hade, så att inte det skulle hoppa småa fettfläckar från biffen på mina fina kläder. Både Pia och jag har munnen full med mat, därav konstiga miner...hehe



Janina har också förkläde =) Tiina hade mat som inte krävde det...



Tiina och Päivi (även hon har förkläde =)


I dag då så jobbade jag 12-18 med en nästan obefintlig röst och en hosta som säkert skrämde bort hälften av våra kunder. Kul! Får se hur det låter imorgon. Ingen feber har jag som tur. Har sovit ca 4 h inatt pga att Arto, Masse, Grisen och Matias hade lite sångsereander i bastun mitt i natten. Inte ens öronproppar hjälpte mot sången och brandvarnarens pip. I dag har jag bett om ursäkt av de flesta av våra grannar och varit extremt noga med att specifiera att JAG INTE var inblandad!!!!! Nu får de bara köpa nya Iittala ljusstakar åt mig så är jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback