Det där med mode

Är ju bara för kul. Ändå så har jag aldrig på mig kläder som jag tycker är moderna. Nej, för mig går det alltid på det här viset: Ballerinaskor -fyyy va fult, pillifarkut -iiiuuuuu va fult osv. Sen när "boomen" börjar vara över, då vaknar jag av nån anledning. Ja, sanningen är att jag köpte ett par pillifarkkun, de är smalare neråt, men inte såå smala. Har ännu inte kommit på om jag ser helt sjuk ut i dem eller om jag kan ha dem. Vet inte heller om jag gillar dem eller inte. Har använt dem alltid då och då.

Läste någonstans om att blogga en dag och där kom en sanning fram om hur ungdomarna/vuxna har ändrats mot hur det var förr. Förr arbetade man och om man vill veta mer om något ja då tog man skidorna (ok :-) , cykeln) till biblioteket och sökte i hyllorna. Man arbetade hårt på fabriker, utomhus etc. Man köpte endast det man behövde och åt det som fanns. Nu åkar man bil till jobbet, sitter framför en dator och om man vill veta något så tar man sin bärbara dator i famnen och går in på google. Vi konsumerar obeskrivliga mängder onödiga grejer, möbler, kläder, smink.. Och så fotar vi vad vi äter och har på oss och lägger ut det på internet. Snacka om att vi blivit ego-fokuserade.

Här kommer nu en extremt egofokuserande lista om mig och MITT smink å sånt...

Du har....
( ) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
(x) En locktång
(x) Designparfym
( ) Foundation över 200 kr
(x ) Ögonfransböjare
( ) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska (borde ha)
( ) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning
( ) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr

Summa = 6

Du ...
( ) Använder locktång/plattång varje dag
( ) Använder fondation varje dag
(x ) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Använder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
( ) Använder bodylotion varje dag
( ) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
( ) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad

Summa = 1

Du har...
(x) Tonat håret För eeeevighjeter sedan (typ 5-6år sen)
( ) Färgat håret
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
( ) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen Oxå forever ago, kan dock ej längre använda örhängen

Summa = 2


Totalt: 13

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen. He he...jassåå det blev detta iaf...Jag trodde att jag skulle bli typ kanariefågel.
10-15 Konstgjord behandlad blomma.
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20- 25 Du är en fryst jordgubbe.
25-30 Barbiedocka. Bara plast


Denna mascara använder jag för det mesta, men den är inte den här färgen. Sååå onödigt och sååå kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback