Dag 14 och Borgå/Kotka

Morgonmål, packa i bilen, betala och off we go mot Borgå. Kan ju erkänna att jag aldrig varit i Borgå tidigare, men nu har jag varit där, och i Lovisa för den delen också.

Gamla stan (heter det så?) var härlig och vi gick omkring där en stund. Arto köpte en kaffeburk, den vi har är blå och den nya är vit och lite mindre.

Efter detta for vi till Cesa, Håkan, Tobias, Matias och Niko (som var på "grönbete" ;). Där fick vi mat och efterrätt, vilken lyx med vanlig mat! De har det jättefint och härligt med vattnet så nära. Och så var vi förstås och kollade på tavlan som Fammo har gjort.

Sen blev det avfärd mot Kotka och vi fick ett ordentligt regn på vägen. På kvällen gick vi ut och skulle äta på fransmanni men blev "utkastade" för att de skulle stänga. vi hade fått veta att köket skulle vara öppet ännu 35 min men servitrisen sa att ni har 5 minuter på er att beställa eller så får ni gå till amarillo. Vi gick till amarillo, för det andra så var fransmanni helt smutsigt och ingen hade plockat undan disken, utan ALLT låg kvar på borden. Hotellet är väl sisådär, man har väl blivit van med bättre =(



Borgå.



Ship.



Moi.



Petra?? Fredrika???



Arto???



Inredningsbutik.



Bjuutiful.



den har fammo målat *stolt*



Jättefint!



Håkan, Cesa, jag och Lotta-hunden.



Niko och Matias skjuter.



Veljekset ku Ilvekset.


Kommentarer
Postat av: Linda (kusin)

Vi har visst varit i Borgå!!! Du, jag, Nita och min mamma!!! Vi åkte bil dit...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback