Dag 16 och Olavinlinna

Lämnade det buttra hotellet och den inte-så-trevliga-damen-i-receptionen och åkte i väg till Vaalimaa. Bestämde att vi skall åka till gränsen och vända så det gjorde vi. Sen blev den en kort trip till Imatra för att se på forsen där.

Efter detta styrde vi kosan mot Punkaharju och de vackra åsarna som fanns där. Arto bestämde sig för att hoppa i en sjö så han gjorde det =)

Savonlinna var väldigt vackert. Jag gillade staden och Olavinlinna var helt underbart. Jag skulle vilja bo i slottet, liite häftigt. Så nu skall jag tydligen bli en emäntä på Tarmo och så bor jag i ett slott på fritiden =) Vi åt lunch vid Linnankrouvi. Muikkuja, nypotatis och nån remuladsås av nåt slag. Vad heter Muikku på svenska?

Sen bar det av mot joensuu och här är vi nu.

bilder kommer senare....

Ja just det...Linda...en sån resa kommer jag inte ihåg...när???

Här är bilderna:



Imatra fors som öppnas klockan 18 varje dag.



Punkaharju och måånga trappsteg.



Plumps lät det då Arto hoppade i.



Olavinlinna, naiz!



Flygplan och båt i Savonlinna, som förövrigt var ett härligt ställe med trevliga människor.



Kerimäen puukirkko. Muaailman suurin!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi var små, kanske mellan 5-7 år?

Fråga mamma din om hon kommer ihåg. Vi bilade tillsammans...bara vi 4

2009-08-11 @ 21:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback