Dag 17 och Koli

Vaknade i Joensuu och efter frukosten bestämde vi oss för att åka iväg till Koli genast. Sagt och gjort! Körde raka spåret till Koli och kollade var hotellet låg och sen hämtade vi mat från sale och kom tillbaka. Klättrade de inte så många trappstegen upp till Ukko-Koli och satte oss ner och beundrade den vackra utsikten. Någon kanske har berättat åt mig hur vackert det är här men jag har nog inte lyssnat så bra. Helt underbart! Åt köttbullar som vi dippade i färskost med svartpeppar och dill. Inte kanske det bästa men de hade ingen "färdig" mat i sale så vi fick improvisera. Det var helt ok iaf.

Gick omkring lite på berget och sen checka vi in (vi hade rum med utsikt mot gården men hon som jobbade i receptionen ville byta rum åt oss pga att solan gassade in precis där och det var varrmt, så vi fick rum med utsikt mot Pielinen) och åkte ner med en skidlift för att titta på hamnen. Efter detta så¨tyckte Arto att vi skulle ta och gå en skogsstig och det gjorde vi. Fullt med blåbär så det gick ganska långsamt...efter detta tog vi hissen upp igen och hämtade våra grejer.



Jag på väg uppåt. Nya lenkkare och Kumi-Järvinen lippis ;-)



Bjuutiful.



Man kan se molnen i sjön.



Lill ön.



Jag kollar utsikten...



Hihi!



En båt!



Jeg solar och mina känsliga stackars ögon gillar inte detta alls. Därav ansiktsuttrycket.



Jul-älgen är också med.



Huvva då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback