Dagens nagel med Konad

Igår bestämde jag mig att det var dags att ta bort det röda lacket. Ifjol hade jag ett lack allt för länge och det blev ränder och missfärgningar på nageln, vill inte råka ut för detta nu igen. Eftersom min Konad bara blivit testad en gång så bestämde jag mig för att använda dessa. Så det blev en fransk manikyr med rosa bubblor och en fe på ringfingret.



Steg ett: Plocka fram grejerna, ta bort gammalt nagellack och skydda underlaget.



Steg två: Snabbfixad fransk manikyr



Steg tre: Välj bilder och använd Konaden. Lätt va?! Nej, det är nog inte så lätt. Resultatet blir bäst om man efter varje gång "tvättar" redskapen med nagellacksborttagningsmedel, så det tar en stund och man måste akta sig för att inte sudda ut de naglar man redan gjort.
Men det blev ganska gulligt med rosa bubblor och en god fe.



Och till sist en bild på mig från ifjol. Jag måste säga att jag saknar snön fast jag egentligen avskyr snö. Det är så mörkt och tråkigt. Får mig att drömma mig till varmare länder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback