Jullista

Tänkte passa på att göra en jullista, det är evigheter sedan jag gjorde någon lista över huvudtaget. Som ni vet så älskar jag listor. Jag listar ALLT. Har småa listor lite här och var.

1. Det bästa med julen? Att få träffa familj och vänner, äta god mat, lite semester och stämningen.

2. Det sämsta med julen? Stressen före jul. På jobbet har vi just nu extrem stress och barnen håller på att hoppa längs med väggarna. Och det faktum att det blivit sån show med julen och det skall vara så mycket julklappar och saker.

3. Färger på julpyntet i år? Måste nog säga rött. Jag brukar alltid ha olika fäger för varje år, guld och rött, silver och blått, rött och svart...men i år är det nog bara rött =)

4. Nya pynt för denna jul? En julegris, en häftig tomte och A köpte en jättefin dyna från Casa som det står god jul på.

5. Bakar du till julen? Knäck och lite annat julgodis. I år skall jag baka lussebullar också. A gör alltid julstjärnor men jag tycker inte riktigt om dem så han gör dem, han äter dem.

6. Vad är det bästa på julbordet? Lutfisk, vitsås, gravad lax, lite morotslåda och potatis. Det räcker för min del!!
7. Knäck eller ischoklad? Knäck, alla gånger!

8. Adventsljusstake? Jo, jag har många.

9. Hur många julkort skickar du iväg? I år blir det ca 34 kort.

10. Julgran, äkta eller plast? Äkta till lillajul (en liten) och plast till stora jul.

11. Färgtema i granen? I år blir det nog disneyjul tror jag = alla bollar i en skön mix. I lillajulgranen brukar jag ha mina älghängen, men det blev ingen sådan i år.

12. Aktivitet på julafton? Förr spelade vi alltid Trivial på julafton. I år kan det bli något annat som jag inte ännu tänker berätta ;) Efterom det kan hända att det inte blir någon sådan aktivitet...så jag är tyst...nästan...

13. Bästa julskivan? Josh Groban, Celine Dion, Fame Factory och Rajaton har bra julskivor. Om Johanna Kurkela har någon jul cd så vill jag definitivt ha den!!!

14. Bästa julsången? Julen är här med Tommy Körberg och Sissel Kyrkjebo, Feliz Navidad med Celine Dion och Ketun joululaulu med Rajaton.

15. Sämsta julsången? T.ex. Pikkuinen tonttu hyppeli näin och alla de som vi sjunger på dagis just nu.

16. Vad skulle du klara dig utan på julen? Stressen

17. Kalle Anka eller Anna Anka? Kalle

18. Hur många julklappar köper du? Pust, det blir en del...9 st men då blir det några presnter/person i vissa fall.

19. Hurudant julklappspapper använder du? Oftast sånt där vanligt som man får i butiken. Skulle heslt slå in paketen fint och med omtanke, men hinner oftast inte.

20. Vad önskar du dig i julklapp? En Volvo, ett hus, en villa, en peron som kommer hem och städar upp i arbetsrummet.

21. Ok, realistiska presenter? Presentkort till Karisma, Kicks och Dollys Boutique. Och en Get.

22. Lussekatter eller julstjärnor? Lusse, alla gånger.

23. Glögg? Yes!

24. Glittret i granen, lodrätt eller vågrätt? Oftast blir det vågrätt men i år kan det hända att det blir inget alls. Har fallit lite för grupptrycket i alla jultidningar och glitter i granen är tydligen out!

25. Rim på julklapparna? Nej, aldrig.

26. Fira hemma eller borta? Hos Mommo, men i år blir det hos Mamma och Kjell. Som tur har mommo lovat att göra lutfisk och vitsåsen (PUUUH ;)

27. Julstjärna eller hyacint? Minijulstjärnor tycker jag om och en maryllis har jag.

28. När klär du granen? I god tid före julen.

29. Jobba på julafton? Om jag måste!

30. Vad måste finnas i granen? Stjärna på toppen! Eller ängel.


Julen är här: 
http://www.youtube.com/watch?v=7-CWdZ1zXD0



Här är den nya dynan som A köpte på Casa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback