Gyltö (dag 3)

Idag har vi "hängt" här på gyltö. Efter frukosten var jag inne en stund och surfade lite och tog det lugnt. Sen blev det en liten rundtur ute. Arto och Jarmo var ute och åkte båt. Jag tänkte gå omkrin lite men så mötte jag Pertti och han frågade om jag ville åka ut med båten en stund. Så vi tog en rundtur i skärgården. Det finns så otroligt vackra villor här som är högt uppe. Så olik skärgård mot den vi har. Båda har sina bra och dåliga sidor.

Efter detta läste jag lite och sen hade Merja fixat mat. Hon e bra på sånt!!! Efter maten tänkte jag att jag tar det lilla lugna och läser lite och kanske sover en stund. Då ville de ha med mig till Korppoströmmen (?). Vi skulle till butiken för att hämta ost och hushållspapper. Sen kom något ljushuvud på att vi skall till ett utkikstorn och det bar av dit. Jag som är extremt höjdrädd tycker INTE om såna torn. Trots detta så övervinner jag min rädsla på något sätt. Försöker intala mig själv att jag trots allt varit i Eiffeltornet. På något sätt kom jag mig upp och även ner. Det tog en stund kan jag säga. Gillar inte trappor var man kan se ner och dessa var precis såna, med järn och inte så mycket mer.

På vägen tillbaka i bilen blev jag helt slut. Så då vi kom tillbaka så tog jag en 2h tupplur. Och nu sitter jag här :)



Jag och Canon



I did it, again!!!!

Och sen dagens fråga...hur vet man att ett högtryck är på väg mot Gyltö?
Tv bilden börjar "hoppa" och man kan ej längre se på James bond filmen.

I slutet av kvällen ajjjj blev just biten i finget av en pissmyra medan jag skrev....i sluet av kvällen åkte vi ännu iväg och tittade på då Silja Europa kom in mot Airisto.



Europa och uppe på märket finns ett fågelbo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback