Hälsningar från Tall Ships Race och Gyltö (dag ett och två)

Igår startade vi vår semesterresa mot Åbo och var framme ca 16.30-tiden. Vi for en sväng via villan och hälsade på Artos föräldrar.
På kvällen åkte vi ut i vimlet för att titta på lite båtar. Vädret var vackert och det var fullt med folk. Var och åt till ett Tex Mex ställe och Kaija och Tapsa var nöjda då de fick sällskap så att de kunde åka ut och äta. Selma var givetvis med och var så jättesnäll. Kiitos vaan kun saatiin olla teillä yötä!!!
Idag har det regnat HELA DAGEN. Gick runt i flera timmar och tittade på båtar. Jag hade regnjacka och gummistövlar, men fattade inte att det faktiskt kommer att regna HELA tiden så jag var alldeles dyblöt. Hade med regnbyxor men de lämnade i bilen. Alla andra hade våta skor, strumpor och byxor. Till sist började alla tappa humöret då vi blev så blöta. Gick till vår bil, åkte in mot stan, jag bytte lite kläder och sen gick jag iväg mot Hansa kvarteret. Som mål hade jag butiken Dotty.
Kom fram till Dotty, gick in och konstaterade att de hade -30% rea. =) Hittade ett linne. Odd molly private embroided dress. Så shopping happy! Efter det tog jag en snabb sväng via Zara -hittade ingenting. Sen trava jag iväg till Stockmann och shoppade Tigi Foxy Curls -spray till mitt hår. Gjorde permanent precis innan jag for på resa så nu kanske jag får det att hållas snyggt längre.
Nu är vi här på Gyltö och det är SVINMÖRKT. Man kan knappt tro att det är sant. Snart är hösten här! Ush alltså. Men förstås, det finns nog många positiva sidor med hösten också ;)

Just det...dagens djursaldo: Två Degun, två älgar och fyra rådjur. + en katt förstås.


Denna finns nu i min garderob.



Jag, Kaija, Selma och Tapsa på Tall ships race på torsdag-kväll.



Mycket folk och fina stora båtar.



Nästa dag...glada miner än så länge :)



Under paraply i hällregnet ombord på en båt.

Kommentarer
Postat av: Linda (kusin)

Åhhhh...snart kommer ni!!!

Vi längtar!!!

Ska bli så roligt att ses! Shoppa inte ihjäl dig nu innan ni kommit hit :-)

Visst var det typ 7.00 på tis?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback