Ny cykel på g



Funderar starkt på att köpa en ny cykel. För ca två år sedan så tonade jag mammas gamla Marvil till en röd metallic MooseBike som var så jättefin. Men, styret är för lågt och går inte att höja, sadeln är inte bra för min rumpa och det låter konstigt då man trampar. Har inte vågat cykla med den helt enkelt. Finderade då på att fixa den, köpa ny sadel, växlar, styre etc. Var in till Meles bike idag och pratade lite med Mele och bestämde mig då för att det blir för dyrt att fixa den och kommer troligtvis att se konstigt ut. Så det får bli en ny cykel.
Printade ut en massa bilder på cyklar igår och har lite jämfört dessa idag. Då modeller jag tyckte bäst om var Helkama, Crescent och Monark. Nu efter att ja varit och tittat på cyklar (inte ännu provkört) så har jag fastnat för denna på bilden.
Färg: Svart
Växlar: 3
Korg: Ja
Namn: Crescent Toste

Skall ännu titta på något annat ställe också men det lutar nog mot den här. Priset hörde till de billigare också. Cyklar är jättedyra. Halkamas var långt över 500e !!! Denna skulle kosta mig lite på 400e.

Som ni kanske vet så har jag under de senaste åren inte cyklat alls och utvecklat skräck för att cykla. Ser framför mig att jag faller och skrapar upp ansiktet igen. Men nu har jag bestämt mig att jag skall börja cykla igen. Sakta och säkert, lite i gången. Tänker börja med runt kvarteret typ. =) Skulle vara så härligt att cykla till jobbet eller till någon terass nu under sommaren.

Yes I Can!

Kommentarer
Postat av: Linda (kusin)

Åh jag minns din olycka! Fy fasiken vad du såg ut då...usch, usch!



Men den där cykeln var ju en riktig skönhet!

Jag skulle definitivt satsa på den. En gammal hederlig damcykel!

Postat av: Petra

Var och provkörde den idag och den är underbar =) Så det blir nog den. A skall hämta den imorgon åt mig då jag är på jobbet. Så får jag cykla genast jag kommer hem hihi...man kan bli så glad för lite, eller ok en cykel är ju inte lite men anyway...

2009-07-02 @ 16:43:39
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback