Måste lägga in ett trevligare inlägg nu!

Naglar och jag

1. Detta är den äldsta av alla mina nagelgrejer som jag äger. Min lillasysters pappa sålde ett tag lite kosmeticprodukter och detta är en av dem. Det är en nailart penna från 1990-talet. Har inte testat om den fungerar mer. Tror inte, men det är kul att ha något gammalt kvar, man ser liksom hur utvecklingen går framåt.



2. Det häftigaste nagellacket som jag kommer ihåg från min ungdom (det är ju såå länge sen ;) var då jag målade hela nagels svart och ovanpå satt jag flera lager av ett lack som innehöll glitter i olika färger. Har än idag en bit av detta nagellack sparat i min dagbok. Det blev så tjockt att jag kunde plocka bort en bit och limma in det i boken. Skulle ha velat ha kvar detta lack men kommer ihåg att jag kastade bort det för att det höll på att torka. Det var inköpt på Seppälä då det ännu var i Citymarket huset. Hittade tyvärr ingen bild på detta. Jag har långt över 40 dagböcker så här kommer en bild på dom istället, eller ja en del av dem.



3. Essies nagellack är superbra och av OPI så har jag hittills bara använt topcoaten. Då jag skulle ha topcoat så gick jag till Kicks och sa: Ge mig den största flaska med topcoat ni har och det var OPI. Efter detta lär jag inte byta bort det mot något. Förutom om det smetar ut Konad-bilderna...men det har jag också redan en lösning för och köpte en flaska med konads eget topcoat på samma gång som jag beställde de andra tillbehören.



4. Nästa inköp kommer att bli China Glaze eller OPI. Beroende på vilken serie jag hittar snyggare lack ur. Opi har på g en kollektion Alice i underlandet och där finns ett blått lack med glitter. Det vill jag ha!



5. Det sämsta nagellack jag har är några som jag köpt från Thailand som torkar så oootroligt långsamt. Men i Thailand har jag också köpt mina härliga nailartlack som man kan göra tunna stripes med och de är jättebra. Och så ett hologramlack från Makeupstore, det håller max en dag och så börjar det lossna, trots att man har topcoat på. Dessa kostar typ 14 e så man hade väntat sig något bättre.



6. Jag är en budgetköpare då det gäller nagellack. På väldigt många av mina lack finns det fastklistrad en Rea-lapp.




7. Jag lackar alltid naglarna i sängen. Tycker att det är lättast så. Har min dagbok som underlag och ibland måste A hjälpa mig om någon kork sitter för hårt.

8. Jag har aldrig haft akryl eller gelenaglar. Har testat lösnaglar någon gång men det är inte min grej.

9. Jag sparar på de flesta gamla nagellack i en glasburk. Detta är nytt, har inte gjort det länge än så det finns bara några stycken där. Har väl att göra att jag är en Sten. Det är Stenis-syndrom varning big time. Ingenting skall kastas bort!!!

10. Är glad över att det snart är jul och jag får lacka med lite rött. Sen efter julen är jag nöjd att den är slut då jag tar itu med mina missfärgade naglar.

11. Jag har varit den värsta nagelbitaren som ni någonsin sett!

12. Sist en bild på min samling. Som ni kan se är den ganska liten i detta skede.



Och ni tjejer, använd ALLTID lack. Helst genomskinligt, då håller de bättre, tro mig!


Kommentarer
Postat av: edm

Hahah ja minns hede glitter nagellacke...du tänkt ta live av mej då ja va litin o had använd he! :)

2009-11-23 @ 18:51:34
Postat av: edm

Hahah ja minns hede glitter nagellacke...du tänkt ta live av mej då ja va litin o had använd he! :)

2009-11-23 @ 18:51:57
Postat av: Petra

Ja men he va ju mitt nagellack =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback