Jaaa, Fredagsmys!

Äntligen fredag. Denna vecka har varit så oändligt lång och full med jobb. Vanliga jobbet + 7 olika kvällsjobb och en väldigt trött Petra är resultatet. Nu sitter jag å lyssnar på spotify. Har gjort min egen playlist och det är ju kul att få lyssna på precis det som man vill. Just nu är det Jari Sillanpää om en stund The Rose med Bette Midler =) Så man kan ju säga att jag är en allätare.

Emma, min kära LilSis har startat sin egen blogg. En väldigt efterlängtad en!! Check it out:

Http://theems.blogg.se

Måste säga att jag blev aningen upprörd idag då jag läste Vasabladet.

1. De skall skära ner från skolorna. T.ex. alla skolgångbiträden och personliga assistenter vill de ha bort. Detta är ju alldeles förfärligt. Menar de att lärare som tidigare klarat sig bra tillsammans med en assistent nu skall klara llt det samma själva. Assistenterna och skolgångsbiträden finns till för en orsak. De behövs! Det finns mängder med barn och ungdomar som behöver extra hjälp, tolkning och annat. Skall dessa bara lämnas utan? Endast de med fysiska handikapp skall få ha assistent. HALLÅÅÅ!!! Skär ner på alla resor till Pärnu för att knyta an med vänstäder och språkresor gud vet vart och alla jäkla avskedsfester och "isojen herrojen" kalas. Skär ner på detta först, sen kan ni komma till dagis/skolan och ta våra skolböcker och assistenter. Och på allt detta så har lärarna blivit förbjudna att prata om detta öppet.

2. Vasa förlorar sjöräddningscentralen. Först tar de bort Valsörarnas sjöbevakningsstation, nu skall de ta sjöräddningscentralen och till näst tar de väl bort sjöbevakarna helt från Vasa. Nää vet ni, det gör ingenting om lite Vasabor drunknar. Vi kan skicka lite bevakare från Åbo eller varför inte Hesa. De är där om ungefär 12 timmar, nog klarar sig människor i +2 gradigt vatten så länge nog. Jepp jepp, bort bara med onödigheter, spara spara!

3. Ännu en jäkla sparartikel. Öronpatienter flyttar ihop med gynekologiska. Jepp, flytta ihop dessa två bara. Som tur så tycker läkarna själva att detta är fel.

"Överläkare Mikael Gardberg anser att det är käpprakt åt skogen att placera manliga patienter på samma avdelning som gravida och kvinnor som fått missfall, gjort aborter eller som vårdas för gynekologiska problem" (Vasabladet sidan 5).

För att dra detta ett steg ännu längre så kan jag ju säga att jag tycker att det är fel att kvinnor som fått missfall och kvinnor som gjort abort skall vara på samma avdelning. Eller att de gravida skall vara på samma ställe som de som fått missfall.
Men nu var det ju inte detta som var pointen med detta.

4. Osäkert för Vasatullen. Need I say more?

Tack för att jag fick skriva av mig!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback