Uuups vad roligt! Blev just kallad Bloggvetaran =)

Det var ju kul...man kan ju säga att jag är en sån, har bloggat sen 2005. Så tack för det Melina på sundayeve.blogg =)

Var bara tvungen att skriva lite om vår årliga tradition efter att ha läst Systerysters blogg. Eller man kan ju kallade det vår-det-som-en-gång-var-tradition. Den stora och mäktigta Harjula-Klanen var ju alltid ut på tapaninpäivä för ivärlden och systeryster skerv så vackert om det. Här är ett låne inlägg av The Ems. Och detta är VERLKIGEN INTE på hennes tillstånd ;)

"En gång i tiderna, för typ rediga 10 år sedan, uppkom ett fenomen årligen, alltid vid samma tidpunkt. Det var Harjula Klanen, som gav sig iväg på äventyr under en benämning som inte tål att skrivas ut. Klanen bestod av kusiner, vitaminer och småkusiner och respektive. Jag minns från dessa tider då äldre Kusse och syster yster  fixade sig hos mommo. Man skulle banne mig inte stå och glo eller vara ivägen. Då var det alltid denna samma tidpunkt årligen, efter jul, då praktiskt sett hela släkten flippade och stressade och sminkade sig och sedan försvann. Jag kan säga hela släkten, eftersom vår kära släkt är mycket kvinnodominerande, och det är kvinnorna som flippar vid sminkningstillfället före utgång.
Många år trodde jag och lill Kusse på lögnen vi fick höra om vad som komma skall; Släktens kussar ska träffas för ett möte, och äta ute och sen komma hem. Måste ha varit trista och tunga möten, eftersom de berörda gick som i dvala
dagen efter.

Så, ni som känner er träffade, varför upphörde detta fenomen precis när vi yngsta började närma oss tillåten ålder för att få vara med på dessa möten?! Tål att tänkas på. Vi som var barn för 10 år sedan har våra teorier.

Vem vet, kanske Klanen återträffas och fenomenet väcks till liv igen..?"

Mer på
http://theems.blogg.se/

Känner väl mig lite manad att svara på detta på något sätt. Gjorde det redan på hennes blogg men svarar även här.

De blev ALLA för gamla, inte jag då givetvis;)  Systeryster och Lill Kusse var ju bara beeebisar ännu på den tiden. Kusse den äldre fick vara med trots att hon inte var myndig. Jag fick följa med sen då jag blev det. Och sen så dog detta ut. Tyvärr, det var en roligt tradition med förhyrt bord och släkt i mängder. Och sanningen är ju att efter detta så händer det inte riktigt något roligt längre. Vi gör inget tillsammans nuförtiden.

En del bor i Svärjelandet och kommer inte hem till jul. En stor del av dessa bor faktiskt i Svärjelandet. Eller på annat håll. Så det blir bara helt enkelt inte av.

Men vem vet, kanske 2009 skulle vara ett år då vi återupptar detta? En stor del ÄR ju hemma under jul!

Nå Kenraali Harjula...vad väntar du på, skick mess via Facebook och skrid till verket!


Kommentarer
Postat av: Kenraali

Oh, dear sister, I sure will! men gör det imorgon, eftersom det kan hända att jag bestämmer mig för att aldrig festa igen...

2009-10-23 @ 17:18:53
Postat av: Linda

Ha ha ha....känner man sig träffad eller vad?!

Nästa gång vi kommer så kör vi en riktig utekväll...karlarna stannar hemma med barnen och vi drar ut :-D

Postat av: Petra

Yes, verkligen! Det gör vi, en äkta utekväll, men till Fontana går vi nog inte. Men på Ollis var det riktigt roligt, inte nu så där som förr i världen men i alla fall, vi hade kul gäng igår! Och Anton fick prata politik och arme med Artos kompis, båda var i extas!

2009-10-24 @ 13:29:06
URL: http://snicksnack.blogg.se/
Postat av: Maria [Fotoblogg]

sv: tack så jätte mycket ;)

2009-10-24 @ 18:14:58
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback