Jag väntar på julen

Tro det eller ej så har jag redan börjat längta till julen. Jag vet att det "bara" är 8 september men jag kan inte hjälpa det. Jag längtar efter röda rutiga gardiner, lussebullar, gravad lax, lutfisk, julklappar, röda kläder, julgodis, ljus, julpynt, att klä julgranen, att slå in klappar och glögg.

Jag vill ordna glöggpartyn, åka ut och äta julbord, fixa här hemma och köpa nya julpynt.
Jag vill sy nya dynor och en massa små hjärtan i rutigt tyg.
Jag vill köpa röda underklänningar från Odd Molly och strotsa omkring i dem hela julen.
Jag vill äta knäck tills jag nästan spyr och sen äta lite till.
Jag vill laga alla de där smarriga recepten som finns i mina amelia jul tidningar.


Före allt detta så behöver jag 500 euro att köpa:
1. tyg (till kuddarna och hjärtan)
2. Odd Molly underkläder
3. Odd Molly kofta
4. glasskålar
5. pynt

Kanske jag nu borde satsa på att fira halloween först. Jag vill fira halloween med en ordentlig fest med maskerad, svart pasta, korvar som ser ut som avbrutna fingrar och spindelnät i taket. Det som är problemet är att ingen annan vill allt det samma som jag vill och därför så blir det aldrig av. Jag har 1000 ideér men eftersom ingen annan aldrig orkar vara med och ordna så lämnar allt detta. Alla ideér bara ligger och torkar bort. Sinar iväg. Vad skall jag göra med alla mina ideér??

Här är nu i alla fall lite julinspiration och en rejäl dos Odd Molly



Mina amelia jul tidningar



Lite mer Odd Molly







Tänk att få äta lussebullar



Bilderna är tagna ur amelia jul (2002-2008)


Kommentarer
Postat av: Emma

nämen peep! du e så gamal att alla dina kaverin e gamla o tråkiga! du måst byt ner dej! sitt på ollis varje tisda så hittar du folk att dela ideér o paaartyn me! :)

2009-09-08 @ 20:24:21
Postat av: Petra

Tack för tipset! Ska fundera lääänge och väl på den saken!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback