Hey en liten lista efter midsommaren!

Midsommarn är avklarad! Nästan med "bravur"...min lilla (läs STORA) slitningsskada i benet har berättat att den finns till hela tiden. På tors. hade vi vår rieha. Det var jättekul och jag var tom och simmade...vi satt typ 7 st i bastun och ett tu tre så steg jag upp och gick ut och gick i...utan svärord och annat sånt. Sen när de andra kom ut så började jag känna hur kallt det var. Anyway...vi åt god mat och hade det trevligt. Gick och sova alldeles för sent och nästa dag var nog så gott som over för min del. Låg på båten och sov nästan hela dan.
I går hade vi så mycket folk som jag aldrig förr har sett att vi haft. Helt otroligt..kö ända ut i flera timmar. Mam å kjell kom ut på kvällen och de sov på sin båt där. Idag jobbade jag bara några timmar och sen tog jag Tiira hem. Nu gungar det helt otroligt....har sovit på båt i två nätter + att man druckit en del så det bara gungar. Men skit samma!

Dagens-bota-sjuk-fot-tips: Lägg koskenkorva på en liten handduk. Lägg den mot benet, lägg fast med nåt, på med en plastpåse och sen på med en yllestrumpa. Voilá...du mår mycket bättre! Trodde inte på det först men det stämde nog! Jag hade där detta under natten och på morgonen var det mycket bättre!

Nu skall jag vänta på att A kommer hem från sin havsresa och sen skall vi åka nånstans och äta!!!

DAGENS:
klädsel:
Jeans + arbetsskjorta
frisyr: flätor + duk
låt: tästä kesä voi alkaa nosta tanssija jalkaa...
tv: vad är det?
vill ha: MAAAT...vad som helst men inte LAX!
sjuka: slitningsskadan i mitt ben
tråkigaste: att det är söndag å A far tillbaka i morgon
roligaste: att jag fått sova två nätter i båt

SENASTE PERSON SOM:
sov i din säng: jag sov i båt...ingen har sovit i min säng på länge...
såg dig gråta: en kund...men jag svalde och skrek åt henne. Sen bad hon om ursäkt. Om jag nångång är kund hos henne så skall jag vara en sån bitch...
fick dig att gråta: se ovanför
fick dig att börja skratta: Jani satt och läste pohjalainens textaten...
du gick på bio med: A skulle jag tro
du gick på stan med: ensam
skickade ett e-mail till dig: Anu
skickade ett sms till dig: Bona...loma tj 199 JIHAAA!

HAR DU NÅGONSIN:
sagt "Jag Älskar Dig" till en pojkvän och menat det: Ja
bråkat med ditt husdjur: nää...jaa eventuellt med all mina villakoirat
drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: jepp, men kanske int nästa dag men det har hänt!

HAR DU NÅGONSIN VARIT I:
Norge: Ja
Danmark: Nej
Finland: Bor ju här!
Island: nej
USA: nej
Tyskland: nej
Frankrike: nej (förutom i flygplan ovanföt)
Spanien: Ja
Italien: nej
Kroatien: nej
Grekland :ja
Österrike: nej
Schweiz : nej
Thailand: SNAAAART!
Kanada: nej
Brasilien: nej
Belgien: nej

EXTRA STUFF:
Vad är du mest rädd för: just nu att få en pil eller gaffel i ögat eller att Bona ska skära av mig halsen med en kniv ;-)
Vart vill du gifta dig: För det första så heter det VAR och inte Vart och jag svarar någonstans nära havet.
Vem hatar du verkligen: kommer inte på någon just nu
Varit kär: många gånger
Har du ett jobb: ja många såna
Gillar du att ha folk omkring dig: ja det ör jag men ibland är det härligt att vara bara själv oxå
Är du ett hälsofreak: Nej...vad betyder det????
Är du ensam nu: Ja
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Sånt som spelas på nova för tillfället...

FAVORIT:
Rum i huset: vardagsrummet
Typ av musik: lite allt möjligt
Månad: Augusti
Mat: Just idag duger allt utom lax och grekisk sallad för det har jag ätit den senaste veckan
Dricka: Lonkero
Godis: salmiak
Tidning: amelia sommar just nu...eftersom jag inte hunnit läsa den ännu!
Film: kanske...ääh orkar inte
Skådis: Mikael Persbrandt, Sean Connery, å såna
Djur: jo en Pippi-fågel på jobbet

DE SENASTE 24 TIMMARNA, HAR DU:
Gråtit:
nej
Köpt någonting: nej (jaaaa vad härligt att säga det)
Varit sjuk: Jaaaa!
Sjungit: Hela tiden då jag jobbar
Sagt "Jag Älskar Dig": Ja eller kanske skrivit det
Velat säga till någon eller några att du älskar dem: Ja
Träffat någon ny: Jag träffar ju typ 100 nya pers per dag så jaa...
Saknat någon: nej har inte hunnit med nåt sånt
Kramat någon: ja
Kissed someone: nej inte än
Ätit: semla imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback