Sori alla men jag älskar listor...

Senaste impulsköp: Boken Gamla tanter lägger int ägg.

Bästa fikat: Vatten och morotsbakelse men Pia.

Färg du hatar: vissa bruna färger, vinrött på kläder, neon färger är lite så där...

Nåt som gör dej förbannad: pedofiler
Så får du motion: njaa...lite på jobbet kanske
Om du var en blomma: En rosa gerbera

Det dyraste du äger: min bil kanske
Tidigaste barndomsminnet: Jag som sitter i en massa bilringar i pappas lägenhet...det var kul!
Första frågan du ställer till ny bekantskap: beror på om det är en jobb bekantskap eller en annan.
Samlar på: Älgar
Underskattad grönsak: Broccoli
Överskattad grönsak: Selleri och rovor å sånt...
En bil är en: Pakko och jättekul...jag ÄLSKAR att köra bil
Pryl du inte kan vara utan: Telefon
Ditt livs aha-upplevelse: nää jag får nog ahaa upplevelser varje dag...
Lyx är: En lördag ute på havet då solen skiner och det är varmt och man blir brun!!!

Tidningar du prenumererar på: Har nog avbokat alla...köper hellre en massa olika.
Du gör med 100 upphittade kronor: Lägger i min spargris...Man kommer långt med det i Thailand i januari.
Nån du saknar: ****
När grät du senast: Det var väl nån dag sen...
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: man sitter VÄLDIGT nära ratten då man kör eller använder tantkläder.

När är du gammal: Hela tiden ;-)

Svart eller vitt? Svart
Mjukt eller hårt? Mjukt.
Homo eller hetero? Hetero.
Höger eller vänster? höger
Stor eller liten? Liten.
Loket eller Oldsberg? Loket
Göteborg eller Stockholm? Stockholm.
Landet eller storstan? Storstan.
Kram eller puss? Kram
Vagn eller buss? Buss.
Hyrfilm eller bio? hyrfilm
Gräs eller grus? Definitivt GRUS...jag hatar gräs!
Piggt eller opiggt? Piggt
Pasta eller potatis? Pasta
Tjänare eller tjäna? hmm svårt!
Is eller mjukglass? Mjukglass
Natt eller dag? Natt
Felix eller Heinz? Felix

NK eller Myrorna? NK

Marsvin eller hamster? Hamster
Rakad eller orakad? Rakad
Biffig eller slank? Slank.
Blåögda eller brunögda? Grönögda
Popsnöre eller sportfåne? ingendera
Naken eller pyjamas? naken
Linda Skugge eller Linda Rosing? Skugge
Peter Stormare eller Peter Jihde? Helt klart Stormare
Kaffe eller te? Kallt vatten
Champagne eller ramlösa? Lonkero är mitt avar

Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Har inte sett filmen så jag väljer den
Bakispizza eller bakischirre? Nou krapula
Förfest eller efterfest? Förfest
Engångssex eller engångstallrik? Engångtallrik
Plastbestick eller plastbröst? Besticken
7-eleven eller Pressbyrån? Pressbyrån
Glasögonorm eller linscooling? En mix maybe?
Plugga eller jobba? Jobba

Planka eller pröjsa? Jag betalar, jag är så snäll!
Yngre eller äldre? Äldre
Lång eller kort? mittemellan
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne? Näver...
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? ja säkert någongång
Tycker du om ord? ja det gör ja väl
Nämn namnet på en tennisspelare? Björn Borg
Finns det någon du ogillar starkt? ja min granne som bor under mig och han som bor bredvid. Jävla tirkistelijä fan!
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Jag drar mig undan om jag vet att det är konflikt på G.
Om någon trycker ner dig, vad gör du då? Blir väl lite arg
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Jag ber nog om hjälp
Är du svartsjuk? Inte så värst
Vad gjorde du igår kväll? Såg på tv och undervisade
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Ja, varför inte?
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Hundöron...men om det är en låne bok så lägger jag nog nåt papper imellan eller nåt!
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Den vidunderliga kärlekens historia
Tyckte du om att gå i skolan? Nej!
Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Teckenspråk
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? Matematik
Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Nästan alla.
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Japp,
Pia och Anna
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Jag vet inte ens om den är röd!
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Jobba med åldringar på nåt saattokoti!!
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? Jättebra, jag har ingen homovän än! Ja men kom ut då!
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Ja
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? både och
Vad är ditt favoritpålägg? Myrskyluodon kermajuusto!
Vad är det första du tänker på när du vaknar? varför vaknade jag igen innan klockan ringer?
Är du troende? Nej...det kan man då verkligen säga att jag inte är
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? JA
Tycker du om stearinljus? Ja så länge jag int måste äta dem!
Använder du hårbalsam? Alltid
När blir man vuxen? Då man känner att man är det, jag börjar nog vara där snart!
Vilken färg har din tandborste? Röd
Har du lök i köttbullarna? Ja
Hav eller sjö? Hav! fy vilken dålig fråga...självklart havet liksom daaaaaa!
Har du någon skrivare? jo den är i skåpet
Har du någon scanner? Nej
Vad har du för väckarklocka? Mitt mobilalarm
Hur ofta klipper du tånaglarna? ingen aning...när jag tycket att det behövs *sneglar ner mot tårna*
Har du hår på ryggen? nöy
Har du betalat månadens räkningar? Japp
Använder du hudlotion? Japp
Har du åkt ambulans någon gång? Nej
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? SALMIAK!!!!! Ilman sitä pärjätä ei vooooi!
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Cheeeeese balls
Tycker du om Dr Pepper? nej tack
Äpple eller Päron? omena
Äter du fiskbullar? japp
Svettas du mycket? jag ,skojjjar du...vad är det? ;-)
När klippte du dig senast? I våras *skäms*
Vad kollade du senast hos doktorn? Det vill ni nog inte veta mer om...(dom kollade mina käkar)
Har du fått riktig massage någon gång? Jaa, om fysioterapi räknas!
Tycker du om rökt kött? Japp
Vilken är din favorit på Mc Donalds? Big macccc
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? Hesburger
Platt eller vanlig dataskärm? Platt
Vad har du för mobiltelefon? En nokia med en massa nummer som jag inte har nån aning om vad de är!
Hur betalar du dina räkningar? jag går in på bankens sida och sprättar iväg mina pengar
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? nej jag orkade inte, har ont i ryggen
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? oreda överallt
Hur stor hårddisk har du? ingen aning...men jag säger som Mika brukar säga - vem bryyr sig???
Har du överkast på sängen? nej, vi har tänkt skaffa det i nu ca 4-6 år men hittar inget som vi vill ha!
Har du brutit något någon gång? käkbenet men då sov jag!
Vad är den värsta sjukdom du haft? bläää vet inte, kanske jag har nån sjukdom nu utan att veta om det *glöunk*
Har du blivit sövd någon gång? ja två gånger
Lever din mormor? Japp!
Har du varit med på TV? Haha ja!
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? titta på tv, prata i telefon, planera nästa veckas alla undervisningar, gå på toalett, planera bröllop, fundera på laminat, läsa ut två böcker, städa i köket, lägga bort maten...lisäää?
Använder du tofflor? Ja och natt sockor
Använder du morgonrock? Ibland här hemma, alltid ute i skärgården.
Är du en Besserwisser? inget svar
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? det går om jag är förkyld
Beskriv din humor: ah jag har nog!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback