Igår (ok int igår men förra året)

Igår

Så här fint var det nog inte på isen igår, men roligt var det! Jag och Bona var och shoppade lite på stan och kollade på en "street ishockey" match. Sen gick vi till Albertos på pizza, helt ok, lite salt bara. Shoppade en "kietaisumekko" och en svart snygg tröja som man kan ha på krogen. Väldigt naiz. Sen via minimani (var tvungen att köpa en fleecefilt med båtmotiv på =) Sen till Esso var vi träffa Grizen och sen bar det av ut på isen. Det var min första gång i år på isen med bil...spännande...jag var nog skiträdd, men så tänkte jag att ifall Matias har plogat vägen ända fram till Saloonen utan att gå under så kanske jag oxå klarar av det. Det gjorde jag *huhuh*.
Väl framme fanns en massa bekanta och det var ju jättekul. Sen skulle vi åka hem och då for vi en sväng via en av våra stamkunders villa. De hade fått gjort jättemycket sen jag sist var dit och det var riktigt fint. Och stort! Fick träffa en massa stamkunder så det var ju kul...inte ALLA förstås, men en del! Så kom frugan i huset in till stan med oss och jag for hem.

På kvällen kom A hem och vi for till stan och äta. Jag ville, som vanligt, till Amarillo och det blev det. Först väntade vi på bord i ca. 10-15 min. Hon som förde oss till bordet var en kund som var på Saloonen hela midsommaren och hon kom ihåg mig (har väl tecknat nån sång på Teckenspråk åt dem eller nåt annat galet =). Nåå...sen väntade vi 15 min på att få beställa och ytterligare 45 på maten. Samtidigt som vi fick maten fick vi oxå "förrätten". SAMTIDIGT som maten...och så hade de glömt min cheddarost sås. *aaaargggggg* Men vi tog med oss förrätten hem och fick kaffe till och personalrabatt...så det var nog helt ok antar jag. Tur att jag inte var hungrig som en varg!
Sen då vi ätit etc så tänkte vi att vi far till Filmtown och hyr en film, men då gick vi via ett bord var Piiidör och Matti satt och då lämnade vi dit hur länge som helst och jag skrattade så som jag inte gjort på länge. Fan vad kul man kan ha fast man är nykter. Matti berättade om sina problem med wc:en...gud va jag garva. Och snälla Piidör har lovat att ev fota på vårt bröllop lite, i kyrkan och så PÖÖÖRfekt. Jättekul att träffa gamla kompisar!
Idag har vi varit på bröllopsmässan i stadshuset. Helt ok. Snygga klänningar och frisyrer etc. Hittade oxå några möjliga cateringfirmor som ev skulle kunna bli bra!
Sen var vi till Vallgrund efter bilen och via Berny´s och träffa A´s arbetskompisar. Sen via A´s föräldrar hem och nu borde jag planera min kommande veckas undervisningar för fullt men neeeej här sitter jag och bloggar och tänker på HEEELT ANDRA saker. Fy för mig...nej nu skall jag gå in i undervisningens värld och sen i drömmarnas land!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback