Konstens Natt

Igår var jag på konstens natt. Tyvärr så var vädret lite dåligt, men det var ändå en hel del folk ute. Hörde på gubbrockarna, såg dem inte eftersom vi satt vid ett bord på strampen. Sen gick vi till Tikanojas konsthem och såg deras skoutställning. Det fanns så många häftiga skor där. En del var såna som är gjorda enbart för "konstens skull". En del var från 1700-talet. Och en del var t.ex. Minna Parikkas. Så det var blandat av allt möjligt. Mest gillade jag ett par helt vanliga svarta pumps som hade "fläckar" på sig som liksom tagit-med-en-pensel-och-bara-kastat-dit. Och förstås så gillade jag de gamla skorna som blivit väggkonst.
Efter detta år jag å Pia lite vofflor, Anna kolla på plancher. Sen kom Bona och vi gick hem till Pia och tog bilen hem. Helt ok kväll. Men jag kommer ihåg de gånger då det varit en av de varmaste dagarna under sommaren. Nu hade jag på mig långkalsonger för att klara av det ;-)

http://www.tikanojantaidekoti.fi/kuvapankki/kuvapankki.html  Här kan man hitta bilder på en del av skorna. Det var så stränga regler med kopiering etc att jag inte vill lägga in några bilder här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback