För....sedan...lite listor...

För 5 år sedan: Studerade jag för fullt
För 3 år sedan: Jobbade jag för fullt
För 1 år sedan: (snart) gifte jag mig
För 3 månader sedan: Fick jag fast tjänst
Igår: Gick jag och la mig klockan 22.00
Idag: Har jag varit på fiskets dag och köpt sik med Arto och lax med Pia. Och käkat muikkuja!!!
Imorgon: Har jag ingen aaaaaaning om vad jag skall göra
Om 1 år: Hmmm reser jag till Afrika????



Tre saker som alltid finns i mitt hem:

Kyl: Ketchup, smör och mjölk
Skafferi: Pasta, konserver och cous cous
Handväska: Money =kort i mängder, lite smink och kalender
Sminkväska: Puder, mascara och en vit kajal
Badrumshylla: Tandborste, kam och tandställning
Tvättkorg: Har bara två...en vit och en svart...de färgade räknar jag ikke pikke pööö med och kastar i någondera
Skohylla: Där finns alla de skor som jag inte använder just nu!
Förråd: Julsaker, paketpapper och kökshandukar
Hjärna: Midsommar (pga Pia och Anna), vad skall jag äta om en stund och fy fan vad tråkigt man kan ha på en lördag!!!
Jackficka: Näsdukar, hårsnoddar och ett par fingervantar (ja, alltid...även på sommaren)
Kryddskåp: SVARTPEPPAR, basilika och malettköttkrydda.
Trädgård/Balkong: Blommor, dill och ett halvfärdigt staket.
Barskåp: Konjakkörs, vitt vin och lonkero.
Köksbänk: Skärbräde, salt och pepparkvarn, knivar
Fruktkorg: Gröna äpplen, bananer och en lök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback