Tack

Tack till Pia, Mamma och Pappa! Varför? Jo därför att för många år sen ringde Pia till mig en vacker dag och sa att hon står i Anttila och har hittat ett skitsnyggt älgtyg. Det är sista biten och det är billigt. Så förklarade hon lite hur det såg ut och så sa hon att skall jag köpa det åt dig? Det ser ut som ett riktigt designertyg, övertygade Pia mig i telefon. Ok, sa jag, köp det. Detta är FLERA år sen. Tyget var alldeles underbart och skulle bli vackra gardiner till lägenheten på Skolhusgatan, Kukka-Mommo skulle dö av avundsjuka =). Men det blev inte riktigt så. Jag sydde det aldrig då vi bodde i stan. Sen flyttade vi till Gerby och då skulle jag bestämt sy gardinerna. Det gick så långt att jag hade det liggandes på soffan för att påminna mig om tyget varje dag...men nej!

Min mor och min far är ju väldigt snälla människor som tror på sin äldsta dotter. Så när jag önskade mig en ordentlig Singer till julklapp så köpte de den åt mig, i kimppa. I hopp om att dottern skulle sy vackra saker. Hon sydden en så där halv vacker jeanskjol. Sen var det paus...på något år.

Men idag då jag kom hem från jobbet och hade gjort maletköttsoppa så sa jag till Arto att nu skall jag sy gardinerna. Sen tog jag fram tyget och vi konstaterade båda att färgerna är perfekta för köket. Jag dirigerade, Arto klippte jag började sy och vips har vi gardiner i köket.

Så tack Mamma och Pappa för att ni köpte en Singer åt mig som jag kommer att ha nytta av i många år framöver. Och tack Pia för att du förstod att Älgtyget passade just mig.

Tack!
image322

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback