Första semsterdagen

I dag är min första semesterdag. Så nu har jag givetvis varit till stan och shoppat lite. Hittade en kappAhl vintage stories blus som kostade 17 e (nedsatt från 24.90). Tyckte det var lite väl men tänkte att jag slår till! Sen vid kassan upptäckte jag att den bara kostade 8 e =)
Sen shoppade jag ett par röda skor från citymarket som jag sett på ett tag redan. Och ett spel från suomalainen kirjakauppa som vi skall ta med på vår semsterresa.
Tyckte att det var väldigt tråkigt att det regnade tidigare idag men bestämde mig för att inte ta någon stress av det. Jag är ju ändå på semester och har inga tider att passa. Så jag köpte även en tidning. Så nu är jag mätt i magen efter min getost-kycklignsmörgås på salladsbädd och skall slänga mig på soffan och läsa en stund. Sen är det nog dags att börja packa, vi är trots allt borta 2,5veckor.

Dagens shopping på golvet...



Och dagens shopping på mig (och nej, jag är inte så där blek)



Dagens mat:



Och så måste jag ju lägga in tre bilder från min lilla lördagstrip till Saloonen:
Bild 1: Familjen Kangasniemi med lite hjälp drar en traditionell Meripoika
Bild 2: Jag i min vackra Odd Molly tunika
Bild 3: Elvis lever och Juuso spelar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback