Första natten överlevd

Jepp still alive. Har vaknat en gång per timme hela natten. Oxycontin-drogen var nog inte så värst effektiv. Tog en ketorin typ 4 tiden och sen 9 tiden tog jag en panacod och efter det sov jag hur bra som helst ända tills telefonen ringde och Helena från sjukhuset ringde och frågade hur jag mår. Fick framkraxat att jag mår helt ok och inte mår illa av medicinerna.Hon önskade mig trevlig fortsättning och that´s it.

Idag har jag börjat dagen med glass och ispåse. Har hittills bara ätit en actimel så snart skall jag nog äta nåt mer. Det värsta är ju att jag vill ha pizza, pasta, kött, getost och paholaisenhilloa, franskisar och tacos. Allt omöjligt att äta i det här skedet. Och så får jag ju inte ens äta något varmt utan allt är ljummet eller kallt. Gårdagens kräftsoppa fastnade i gommen och var allmänt obehaglig efteråt. Då jag åt den smakade det helt ok. Så idag blir det väl något annat. Kantarellsoppa eller tomatsoppa. Finns det ingen pizza soppa??

Har köpt enormt mycket jultidningar som jag sitter och läser i. Lantliv, amelia, kaikkien aikojen joulu, maalaisunelma (som är finska lantliv) och så en massa reklam som kom igår med jultips. Väntar redan nu på julen. Det är ett släktfel i vår familj att tycka om julen. Mommo pyntar inte så värst tidigt men hon skulle gärna ha pynten ända fram till påsken. Emma går omkring som på nålar hemma och bara väntar på att få börja. Mamma...hon kanske redan har börjat ;) Jag plannerar ännu och skall shoppa lite nya kuddfodral och sånt. Sen tar vi in en lillajulgran i något skede. Och så har jag invigt min man i lillajulfirandet som han inte var van med då vi träffades, nu tycker han att det är jätteroligt.

Vet ej om jag orkar göra så mycket idag men en sväng till posten måste vi göra. Min Odd Molly klänning har kommit. Så nu vill jag ju utomlands så att jag får använda den. Men med ett par tjocka strumpbyxor skall den nog passa redan i vinter.

Nu skall jag slänga i två panacod och se vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback