Rensar i röran

Av någon underlig anledning så håller jag på och rensar här hemma på en lördag kväll.

 Dagens fråga är:
Måste man spara allt som man fått?

Det är ju liksom fräckt att kasta bort saker som man fått. Men om de står i skåpet och man ALDRIG använder dem till någonting. T.ex. lakan som är i fel färg. Kan man donera lakan någonstans?

Om ni någon gång skall köpa presenter åt oss så säger jag bara: Inga glas, inga lakan, inga handdukar och inga prylar. Inte undra på att man har huset fullt med grejer. Speciellt då jag inte kan kasta bort någonting alls.

MÅSTE LÄRA MIG ATT KASTA BORT ONÖDIGA GREJER!!!!!!!



Tänk att ha ett härligt gammalt skåp att ha sina Mollysar i eller sängkläder. I ett härligt gammalt hus. bildlånad från folkbladet.nu

Något har jag dock fått gjort. Alla Halloween-grejer hittade en plats, likaså mina dagböcker, en plastlåda full med gammalt skolmaterial...uppsatser och sånt och en stor plastpåse med nallar och älgar. Det låter inte mycket men ni skall observera att alla dessa bara legat på golvet i arbetsrummet. Tillsammans med mitt undervisningsmaterial. Det borde jag göra något åt, men jag tror att det kräver ett ikea besök eller dylikt ;)


Kommentarer
Postat av: Ems

Koiratarha kulkuri tar glatt emot lakan och sådant, om du känner ett brinnande intresse av att donera dem till hundar som väntar på adoption och ett trevligare liv! :)

Postat av: Petra

Bra att veta, skall gå igenom allt först så donerar jag sen!

2010-02-06 @ 17:48:15
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback