Problem nummer 1

Inredningens problem nummer ett i vårt hus är arbetsrummet. Och jag kan säga att det är inget litet problem. Det ser så hemskt ut att jag inte ens kan komma mig för att ta bilder på eländet.

Möbler i detta rum:

- Ett klädskåp som innehåller alla våra handdukar, en del av mina festkläder och övriga linne-grejs.

- Ett stort skrivbord med lådor som är fyllda med skrot.

- Två bokhyllor, en med dörrar som innehåller mappar i mängder och en öppen som innehåller mina arbetsgrejer och tidningar (inredning, bröllop etc.)

- En fin stol från Asko som vi fick billigt och A fixade till.

- Två småa byrålådor. Den ena innehåller A's grejer och den andra typ...tidningar?

- Utöver allt detta finns det en symaskin, lådor med hobbymaterial, leksaker, dagböcker, tavlor, hattar och halloweengrejer utspridda över hela rummet. Och det som är värst av allt är det att jag inte kan komma mig för att kasta någonting.

Detta rum är liksom ett sånt rum som man helst bara vill stänga dörren till och hoppas att ingen öppnar den. Det är minsta rummet vi har i vårt hus. Har ingen aning om var jag skall börja för att få ordning på detta. Har fösrsökt röja upp i detta rum fleeeeera gånger. Ibland lyckas jag få det att se helt ok ut, men hela golvet är fyllt av mina undervisningsmaterial och barnböcker. Högar med material som är "på gång". På typ IKEA finns alla möjliga lösningar på det mesta men i detta fall behöver jag en expert som skulle komma och dra mig ur detta träsk av grejer!

Har ni något rum som ni helst stänger dörren till eller är jag ensam om detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback