Rakådantta

Igår var vi till Kokkola för att se på nyårsrevyn Rakådantta. Man fick skratta riktigt ordentligt, lyssna på underbar musik och se duktiga ungdomar på scen. Det som jag tror mest av allt fastnade för mig var Thriller, volymen höjdes då och allt var så dramatiskt ett tu tre. Och iden var så rolig. För att inte tala om Emmathildas vackra sång "Perspektiiv".

Efter showen skulle vi till Korv Görans. Det har liksom blivit tradition. Före det sökte jag dock upp söta Emmathilda och gav henne en kram och bytte några ord. Resten stod och trampade, så det blev ett blixtmöte. ;)

Här är en bild på duktiga Emmathilda då hon står på scen och sjunger "Perspektiiv". Hennes röst är otrolig!



Det är så härligt då så många ungdomar vill vara med och göra teater och shower. Det är sådan sammanhållning i sånhär grupper och det är härligt att se att så många i olika åldrar på scen tillsammans.

Så här såg det ut i bilen då vi stannade i J:stad.













3 generationer i bilen käkar Korv Görans. Tokiga Familjen.

Här finnes mera tok, SysterYsters blogg:

http://theems.blogg.se/

Och sen måste jag ju göra reklam för att min Syster-Mini Isabelle också har startat en egen blogg, den finner man här:

http://isabelllesplace.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Ems

Jodå, huippunumror i revyn! Mäktiga musikgrejer, och söta spermier! ;D Och god mat efteråt i gott sällskap!

Postat av: emmathilda

Oj tusen tack för denna härliga feedback! Blir så glad :) Och det var så roligt att träffas! Du brukar säkert shoppa vid Dollys visst? Jag vill nångång dit själv, kanske vi träffas där isåfall igen! Tusen kramar :)

2010-01-11 @ 12:07:32
URL: http://www.emmathilda.com
Postat av: Petra

Jo, jag shoppar vid Dollys, alltid när jag har möjlighet till det :) Det var roligt att träffas även om det blev ett blixtsnabbt ett. Får ta ett nytt försök en annan gång. Kramar!

2010-01-11 @ 15:38:48
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback