Korpo hälsostation

Som jag kanske skrev i tidigare inlägg så började mitt halsont på tisdag morgonen efter en rätt så "levoton yö". Det onda fortsatte och fortsatte. Och idag så knde jag att det inte går längre och ringde till Korpo hälsostation till en alldeles underbar sköterska som fick inklämt mig klockan 13.20. Perfekt! For dit och blev undersökt och sa att jag har ont i halsen och öronvärk. Kom som tur ihåg att berätta om min "snuva" som jag hade förra veckan (tänker inte gå mer in på det här...färger och detaljer;) Och så tog hon med en såndär liten ultramaskin och kollade bihålorna och tadaaaa, där var problemet.

Så nu fick jag en 3-dagars antibiotika kur som verkar mot alla dessa symptom. Tog mina två första tabletter idag men de har inte hjälpt ett dugg, nästan tvärtom faktiskt. Kasnek har något med vår lilla båtutfärd att göra. Så här i efterhand kan man ju vara efterklok och säga att man inte borde ha åkt ut på sjön.

Anyway så måste jag bara säga att korpo hälsostation var superbra och apoteket i nagu skötte sitt. Så nu finns det inget annat att göra än att vänta på att man börjar må bättre.

Efter det så kanske mina inlägg blir lite roligare ;)








Härligt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback