Torrevieja "seglarnas mekka" vol 2

Befinner mig i underbara Torrevieja på en härlig bavaria segelbåt med datorn i famnen och ett vinglas i handen. Havet doftar salt, det är kokhett och solen skiner. Kan det bli bättre?

Har tom hunnit shoppa lite idag, en kjol och några blusar. Sen förundrades jag över hur tjock jag är då inte ett par 38 storleks shorts går på mig. Fätsooo, kanske dags att börja fundera på vad man stoppar i sig? Som t.ex. den där halva chipspåsen med salsadip för en stund sedan. Orsaken till att jag åt den är ju enkel: vi bestämde oss för att äta bara lite nu på dagen och gå ut och äta sen senare. Därav denna logiska akt!

Igår landade vi ca 1,5h försenad pga något stort oväder som dragit fram i Europa. Hoppade i en hyrbil från Hertz och började åka mot torrevieja. Arto hittade förvånansvärt lätt fram och vi åkte via en Carrefour butik för att hämta vatten, bröd, smör, ost, skinka, chips, cantaloupe och jordgubbar. Och ja just det, vitt vin. Eftersom jag bara tagit med en handduk som var våt då vi reste från stockholm så bestämde vi oss för att shoppa nya. Så det blev en limegrön och en gul, perfekta semesterfärger.  Båten är underbar och väldigt stor. Hamnen är superbra och det finns barer och restauranger precis intill.

Ikväll skall de ha ett fryverkeri här vid stranden, jungfru Carmen Fiesta och det har något att göra med fiske. så mycket fick vi veta då vi besökte turist info.

Man kan inte tro att jag var sjuk för en vecka sedan.
Här kommer lite bilder på var vi befinner oss för tillfället, lånade, har inte ännu flyttat över egna bilder.

Nu skall jag fortsätta dricka vin och sola. (men inte ansiktet för det har jag nog bränt tror jag, får se ikväll sen jaiks)







Stella



Jag med min nya kompis!



E jag nå brun nu då, nja int ännu!



På väg mot maten!



Beautiful Marina Salinas





Tivoli berdvid hamnen



Bikini girl på däck.



Stella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback