100 saker om mig

1. Jag ogillar verkligen bloggar med musik
2. Jag vill ha ett hem som är helt i vitt
3. Det är jätteroligt att på hösten köpa en ny kalender och skriva in saker i den.
4. Och ja, jag skriver varje är över allas adressinformation
5. Vill verkligen ha ett par Huntergummistövlar
6. Om de blir vita kan man olja dem med matolja
7. Jag läser bara vasabladet på fredag, lördag och söndag
8. Om jag hade ett större hus skulle jag ha en vägg full med foton
9. Arto tycker inte att vi ska ha en sån.
10. Precis som om jag bryr mig, någongång skall jag ha en sån!!!!
11. Just nu kokar potatisen.
12. Älgköttet är från igår
13. Vappen var mycket roligare då man var liten
14. I år köpte vi ingenting från torget
15. Det enda jag skulle ha kunnat tänka mig att köpa var en tallrick med muikkuja
16. Det hänger en oanvänd odd molly klänning i vardagsrummet
17. Den väntar på fest
18. Vilken fest, det vet jag inte ännu
19. Vi köpte äntligen ett nytt strykbräde
20. Vår dammsygare gick sönder
21. Tur det, den är superdålig
22. Vi har tagit bort vår kylskåpspoesi från kylskåpet
23. Det växer fullt med "blivande lönnar" på vår gård
24. De måste bort
25. En annan dag
26. Idag var vi till Ernst en sväng
27. Kan inte maten vara färdig redan?
28. Idag satt jag i bilen och funderade på om jag ändå skulle ta och bli läkare
29. Sen kom jag på att då måste jag flytta och ta lån
30. Tänkte att det kanske är bäst att jag inte tänker på det mer
31. Mina naglar är nu blåglittriga a´la absolutley Alice
32. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig
33. Igår var vi på en ungersk afton
34. Det var supergott
35. Vi har en jordglob i vardagsrummet
36. Den är jättefin
37. Min pappa och de har också en jordglob
38. Jag är nätberoende
39. Kollar FB många gånger om dagen
40. Det är skitjobbigt
41. Liksom, skit samma om någon har städat eller varit till stan
42. Men ändå...
43. Jag vill att det skall vara varmare väder just nu
44. I år skall jag sola mig jättemycket och bli brun
45. Det sa jag ifjol också
46. Har jag sagt att jag hatar att sola?
47. Det är ju rent av skadligt också
48. Då jag var yngre åt jag skinpasta varje dag
49. På riktigt, ibland tom 2 gånger per dag
50. Då vi bodde i rovaniemi köpte vi alltid chips och dipp till fredagen
51. Ett tag åt vi alltid skagenröra och bakpotatis på fredagarna
52. Jag tycker inte om katter
53. Vi äter nästan aldrig sallad hemma
54. Men jag äter sallad varje dag på jobbet
55. Om vi äter grönt blir det oftast körsbärstomater, basilika och cantaloupe melon
56. Vi har spotify premium nu i en månad
57. Jag tycker att det var synd det där med Madeleine och what´s his name
58. Jag älskar att resa
59. Jag kan tänka mig att resa många gånger till samma ställe, men det kan inte Arto
60. I sommar blir det en resa till Spanien
61. Kanske någon annan resa också
62. Bästa tiden att åka utomlands är januari-februari
63. Hoppas att sommaren kommer snart så vi får fara ut och åka båt
64. Jag tycker jättemycket om att läsa tidningar
65. Men nu har min mamma börjat läsa tanttidningar som allers och allas
66. Snart får jag väl börja köpa amelia själv
67. 4 dagar i Paris räcker inte
68. Jag beställde smycken från Thomas Sabo och de kom jättesnabbt med DHL
69. Ett av charmsen var eiffeltornet och den andra är en nagellacksflaska
70. Det var inte precis billigt
71. Vi borde städa här hemma
72. Kanske nästa vecka
73. Undrar vad vi skall hitta på ikväll
74. Det finns ett hus i Vikinga som jag vill ha
75. Det är alldeles för dyrt
76. Inget att fundera på
77. Mommos mjöd är den godaste
78. Jag tycker inte om idrott
79. Vår dator är full med bilder
80. Dill är gott
81. Vi brukar ta med sand hem då vi varit utomlands
82. Vår lilla wc är i stort behov av renovering
83. Jag skulle vilja ha blont hår
84. Men jag tror inte att jag skulle passa
85. Överlag har jag problem med hur mitt hår skall se ut
86. Därför ser det alltid likadant ut
87. Såå tråkigt
88. Men min naglar är alltid i bra skick, alltid något
89. Blåbär är supergott att äta i skogen
90. Jag har sett en riktigt björn ute i naturen
91. Jag har 5 olika e-postar
92. Igår åt jag saltgurka utan att tycka att det var äckligt
93. Jag hör till dem som vill ha reklam i min postlåda
94. Men ykköset-tidningen skulle de kunna lämna bort
95. Det är spännande tider
96. Jag snor fina bilder av folk på nätet och sparar dem på min dator
97. Använder dem som inspiration
98. Älskar att gå på bröllop
99. Jag tycker att finsk musik är bra
100. Undrar hur många tänder en krokodil har?

Kommentarer
Postat av: ems

Hahahahahah! xD dagens!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback