10 vill ha just nu

1. Ny permanent.

Har återigen konstaterat att detta hår inte kan vara rakt. Det är så synd att jag varje g¨ång låter det bli långt och nästan rakt för att sedan konstatera (läs:komma ihåg) att jag inte kan ha rakt. Det ser för hemskt ut just nu och om en månad fick jag tid till frisören. Hur skall jag kunna vänta???



2. Nya gummistövlar.

Mamma har beställt ett par Hunter. Jag skulle också beställa men de hade inte svarta så det blev inga för min del. Ännu.



3. Bleka mina tänder.

Har alltid haft gulaktiga tänder och skulle gärna bleka dem en aning. Lite vitare...



4. En ny telefon.

Jag var lite in på det där med iPhone, men har fått höra om dess dåliga hörbarhet och har lite ändrat åsikt. Men i något skede så lär det nog bli en ny Nokia. Kanske denna n 97??


5. En ny väska.

Har länge gått omkring och dreglat över flera olika väskor. Just nu är jag inne på konjaksfärgade så en Bayswater skulle sitta fint. Såg dock en ganska fin Tiger of Sweden här för någon dag sen och den skulle vara prismässigt en sådan som jag skulle kunna köpa. Har just nu 3 stycken i denna färg men detta skulle ju vara en klassiker.



6. En ny utedräkt.

Har en Columbia som jag har haft i åratal. Den fungerar väl helt ok fortfarande men det börjar vara dags för en ny. Har kollat lite på Columbia men känner att det kanske är dags att byta märke. Här är en ny modell från Didriksons som jag tycker är fin.





7. Nya kuddar.

Och jag vill alltså inte ha kudden utan fodralet. Har hur många kuddar som helst som vi inte använder eftersom vi inte gillar dem. Som ni vet så är jag ju okapabel att kasta bort nånting. Vet inte om jag vill ha precis de här Gant dynorna, men åtminståne skulle de passa med vår soffa.



8. Thomas Sabo.

Då vi firade bröllopsdag så fick jag en jättefin charm av A från Thomas Sabo. En sak som jag ännu vill ha är jordgloben och kanske ett svart halsband som är lite längre. Det jag har nu är lite kortare och "finare". Jordgloben skulle liksom vara lite mer vardag, kanske ;)



8. En solresa.

Jag älskar att resa och tycker att det finns så mycket kvar att se och måste erkänna att jag har svårt för folk som inte vill resa. Jag har liksom lite svårt att förstå varför i all världen man inte skulle vilja resa. Jag förstår givetvis det ekonomiska biten men så där annars. Thailand, Vietnam, Australien, Sri Lanka, Kuba och Spanien. Underbara ställen (tror jag ;) och jag skulle resa någonstans varje månad om jag skulle ha råd. Så nu hoppas jag verkligen att vår "släktresa" till värmen verkligen blir av. Ännu en orsak till att fara och flyga.



9. En inredningsarkitekt.

En duktig inredningsarkitekt som skulle komma hit och göra om detta rådd. Återigen så är jag okapabel att kasta bort saker och så får man en massa som man inte skulle köpa själv och så slutar det med att man har framme lite av allting. Detta slutar i kaos, big time. Jag har hundra tusen ideer men alltför liten lägenhet. En dröm om ett hus, men ändå inte. Då reser jag hellre än bor i ett egnahemshus. Jag har tom börjat kunna tänka mig i ett höghus igen, kan ni tänka er?



(obs lånad bild, kommer ej ihåg varifrån. Säg till om den skall bort)

10. En ny Odd Molly

Ha ha, ni trodde väl inte ni skulle slippa Mollyn va?! Men vilken, om man bara fick välja en. Kanske den här:


Kommentarer
Postat av: Linda (kusin)

Ha ha ...jag har också börjat fundera på permanent igen :-)



Den där Didrikssons jackan är skitsnygg! Såg den nya färgen som är på bilden, I like!

Jag har den i svart! Perfekt på jobbet!

Kram

2010-09-04 @ 21:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback