Hostmedicin och sånt

Vaknade i morse före klockan 6 och tänkte NU JÄÄÄÄVLAR. Då hade jag sovit max 4 timmar och legat i fosterställning medan jag hostat, nästan hela natten. Steg upp, åt lite, hostade upp lite lungor och for till hälsostationen. 07.45 var jag framme, redan då var det kö. Ställde mig i den, vi fick gå in, räknade att jag var nummer 7 i ordningen. Not bad, tänkte jag och gick lungt och satte mig ner. 4 timmar senare var jag inte lika lugn. Fick höra att det bara var en läkare på plats, ambulanserna och polisen kom med jämna mellanrum med patienter. Jävla jävla jävla rattfyllerister alltså, kommer in och får förtur före alla, för att de har riskerat andra människors liv genom att köra alkohol/drogpåverkad. FY FAN ALLTSÅ!
Tillbaka till pointen. Efter ca 4,5h blev jag inkallad av en ung trevlig kvinnlig läkare som sa att det låter ok i mina lungor. Att mitt revben KANSKE är av pga att jag har så ont i högra sidan. Hon klämde och kände och sa att det känns bra, men att man aldrig kan vara säker. Fick 100 st burana, hostmedicin och 2 dagar sjukledigt. Då jag åkte därifrån var en tredje läkaren på kommande och över 50 personer i kö.

Jag är villig att betala mera i skatt för att få tillgång till läkare snabbare. Det här är ju helt oacceptabelt. Tänk på de som har små barn, eller de som är väldigt sjuka. Man skall tydligen ha huvudet i armhålan då man kommer dit för att bli tagen på allvar. Höj på procenten bara, men se för fan till att det finns läkare och att man inte behöver köa i flera timmar.

Här passar ett citat av Mikael Persbrandt alias Gunvald Larsson från BECK-filmerna:

- Martin Beck: Vad har du gjort?
Gunvald Larsson: Vad ser det ut som? Gjort illa mig i foten.
Vill du vara så vänlig och flytta på dig, du kanske ser att jag har svårt att gå?
- Martin Beck: Vad är det som har hänt?
- Gunvald Larsson: Jag har trampat snett.
- Martin Beck: När hände det?
- Gunvald Larsson: 21.30 i går kväll. Sen dess har jag suttit på den där JÄVLA AKUTMOTTAGNINGEN!!! Satan, DET ÄR SKRIKANDE PSYKFALL, UPPSKRUVADE PUNDARE OCH FAN OCH HANS MOSTER! VARENDA JÄVEL SKA HA FÖRTUR. FÖRE MIG!!!
VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SJUKVÅRDSSYSTEM?! FAN, NÄSTAN 13 TIMMAR TOG DET ATT FÅ DEN HÄR SKITEN RÖNTGAD OCH KASTA PÅ DET HÄR JÄVLA PAKETET. SEN FICK JAG VÄNTA TVÅ TIMMAR TILL PÅ ATT NÅN JÄVLA ÖVERLÄKARE VAR UTE PÅ SIN FJOLLTUR PÅ GOLFBANAN OCH INTE KUNDE SKRIVA UT ETT JÄVLA... ÄAH.
- Martin Beck: Är du inte sjukskriven?
- Gunvald Larsson: I foten, inte i huvudet.


Precis så här kände jag mig idag då jag väntade!!! Varenda jävel ska ha förtur. Före mig!!!! =)

Kommentarer
Postat av: Peter

Oj!? Ett revben kanske är av? Hur kan ett sånt gå av sådär bara?



Men vilken galen story annars med köerna.. låter ju verkligen som om du skulle befinna sej i något lägre utvecklat land än Finland!! Verkligen en "eye-opener" som man lite trendit kan säja :)



Tacka vet jag privat sjukvård, har själv haft turen att få tillgång dit via jobbet.



PS. Se efter så du inte förstör magen med Burana.. Panadol brukar vara hälsosammare för magen i så pass stora mängder som du tydligen blivit ordinerad



Krya på dej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback