Vappen is över

image319
Galax håller på att få en ny färg till sitt hjärta och övriga organ som behövs för att den skall gå framåt. Färgen är dock verkligen inte så där mintgrön som den ser ut på bilden.
image320
Här kan ni då se min bak OCH Galax nya färg...den är förstås urskitin just på denna bild men jaaa...ni får ett hum om hur den ser ut. Och ni kommer ju ändå inte ihåg hur Galax såg ut tidigare så här kommer ett bildbevis på att någonting verkligen har hänt!!!
image321
Så där ser ni...och pressun är på gång och den kommer att bli blå. Så det blir en riktigt FinlandsGalax nu med blått och vitt. Och så förstås hjärtat blir grönt. Inuti är den fortfarande precis likadan som förr, men jag hade tänkt mig att den skall bli vit inne och blåa madrasser och sedan så skall jag fixa dit gardiner så att man kanske någon gång kan tänka sig att sova i båten. Utan att vakna med solen i ögonen.

Igår var vi hos Pia och käka sallad och sen gjorde vi som alla rantaruottalaiset bör...drack skumpa på seaboy och sjöng lite snapsvisor oxå. Där var vi sedan hela kvällen och hade det riktigt roligt. Jag lärde mig en massa franska grejer ;-) Träffade lite nya människor och återsåg gamla bekanta. Mycket nice. Sen idag så for vi till Berny´s hela gänget för att fira min mammas födelsedag. Jag åt så mycket räkor att jag trodde jag skulle spricka. Men just nu känner jag att jag nog skulle få ner ett fat till, fullt med räkor. Imorgon är det arbetsdag för mig så det blir att gå tidigt och sova ikväll...som tur är det ändå fredag imorgon...och varmt väder är lovat.

Kommentarer
Postat av: kenraali

kappas perkele! najs ääs!!:)

2008-05-30 @ 20:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback