Dag 9 Under the bridges of Stockholm

På dag 9 for Arto, Linda, Leah, Eila och jag in till stan för att fika och åka lite båtfärd. Linda och flickorna lämnade vid kulturhuset och vi for på en nästan 2 timmar lång kryssning runt omkring i Stockholm. Det var väldigt vackert att se stan från havet. Man fick ha på sig hörlurar och välja vilket språk man ville lyssna på. Det finns så otroligt många vackra hus och öar som jag inte visst om. Så det lönar sig att se Stockholm under broarna och genon slussarna.

På kvällen grillade vi lite kött och drack lonkero. Fredagsmys....nu e dee fredasmyyys om det så e det sista jag göööör....fredasmyyys....



Inne i båten och hörlurarna på...val av språk...kinesiska, franska, italienska....



Fina gatan, fina hus. Här bor Stockholms rika och många lägenheter har upp till 20 rum. För länge sedan var detta slumområde.



Fyrbåt och Wasamuseet.



Detta här har sedan det byggdes varit ett ålderdomshem och jag kan säga att det är större än slottet  och där vill jag också bo sen då jag är gammal, vilken utsikt alltså.



Sjöräddning....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback