Påsken 2010



Vår Påskresa till Kalajoki började med att fylla på luft i Elinas ringar. =)



Ut på promenad. Elina, Arto och Grisen.



Mika poserar.



Grisen är en riktig seglare.



Lugnet före stormen och solskenet före dimman.



Pladask, jag, Mika och Elina.





Jag har kul.



Mika och Jonna tävlar.



Sen kom dimman och pulkbacken.



Elina och Jag



Sen började stuff att gå över to the dark side...



Christian blir ett påskägg.



Jepp.



Middagspaj på lördagen.



Härlig paj by Elina.

Påskfirandet tog ju inte slut här nej. Då vi väl kom hem tillbaka blev det en trip till Voitby och påskbrasan där.



Mamma, Mommo, Joni, Jag, Emma, Targa, Jarmo och Merja. A är bakom kameran.



Brasan var värmande likaså stämningen i Voitby.



Jag och Jarmo kollar in brasan. Se på min underbara mössa. Mamma hade gjort en beställning till by Myhr och den är superfin med ugglor, igelkottar och kaniner.



Här syns lite av mössorna. Emma fick en blå med apor på (hon är ju en liten apa;) och mamma hade en riktigt vårig med blommor. Targa "dövlade" omkring i snön som en tok.



Emma, mam å mommo...



Mamma precis lika brun som hon ser ut och Felicia precis lika vit som hon ser ut. Hon hade fått magsjukan och var i dåligt skick. Men brasan, den skulle hon se.



Sen på söndagen blev det ett besök till villan i Närpes



A´s pappa Seppo och jag.



Här sjopar vi oss lite.



En till som sjopar sig...

Glad påsk åt alla i efterskott =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback