Stockholmsresan i helhet



Arto riggar upp sig för resan ;)



Dagsoutfit on the boat.



Kvällsoutfit på båten. Det var OM för hela slanten nästan...

Stockholm

Det första vi gjorde var att ta tunnelbanan till Östermalmstorg och gå till OM butiken på humlegårdsgatan.



En VÄLDIGT nöjd shoppare som kom hem med dessa två plagg:
En Crochet Grandmas coat i Almost black från spring.



Och en riktig bubblare som jag inte alls tänkt mig att det skulle bli:



En Wigwam dress i lite powder. Den var alldeles underbar. Nu väntar jag bara på någon sommarfest så jag får inviga den. Det var verkligen kärlek vid första påklädningen. Den är mycket finare i verkligheten än på bilden.



Here it is:



Efter molly besöket gick vi via Mathilde och NK för att träffa Linda, Robban, Leah och Eila.





Sen bar det av till båten igen. Det var en riktigt blixtvist!





Väl på båten var det bara att vila sina fötter en stund. Det behövdes verkligen efter en hel shoppingdag. Men sanningen är ju att jag bara köpte dessa två plagg och ingenting annat.
Sen på med denna resas Anti-Molly outfit och iväg till restaurangen.



En riktig budget outfit är detta. Väska från Lindex ca 15 e, skorna från hör och häpna Citymarket för 15e, kjolen h&m ca 39e, bältet från Dopp 20e och halsduk från h&m för ca 15e.

Före vi gick och äta tog vi lite minisnack i form av skagenröra och skumppa.



Då vi var framme i Helsingfors så hämtade vi vår bil och åkte genom stan men Tammerfors som destination. På vägen fanns en massa godingar som tyvärr inte hade öppnat så det får bli en annan gång.





I Tammerfors gick vi in på Stockmann och hämtade (äntligen) glasskålen som vi pratat länge om och en lexington handduk fick också följa med hem:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback