Vår juliga resa till Spanaaanien.

8 dagar före julafton fick vi den, Resan. Eftersom det så lägligt gick ett plan från Vasa på julafton så bestämde vi oss för att hoppa på detta och testa hur det känns att resa till sydligare breddgrader på julen. Jag fullkomligt älskar julen och jag kunde inte tänka mig att bli utan lutfisk. Så detta plan var perfekt för oss. Julmat hos Mamma och Kjell och hoppa på planet lite senare samma dag. Inga komplicerade resor till Helsingfors och inga hotellövernattningar. Utan OFF WE GO:

Dag 0.



Här sitter A på flygfältet och väntar på att det skall börja hända något.



Här är vi framme och sitter i bussen och väntar på att vi skall åka iväg. Senast då vi var i Thailand så fick vi våra väskor sist. Nu fick vi dem först och fick vänta länge på att alla andra fick sina.



Framme...look...Puerto Rico. Mössan är ju givetvis ett skämt. Det var jättevarmt!

Dag 1.



Första dagen och vi tittar runt på hotellet. Det var en ganska mulen men varm dag. Min man ogillar att åka till samma ställe flera gånger. Detta var fösta gånge vi åkte tillbaka till ett ställe. Vi var i PR senast 2005. Jag tycker det var positivt på det sättet att man slapp yra omkring fösta dagen så där som man brukar utan visste var allting fanns. Och ett jättebra norskt matställe som vi åt vid senast fanns kvar och hade nu ännu bättre mat. Så jag ser det som en fördel.



Sandstorm i Ingels. Vi åkte dit fösta dagen och fick våra fötter sandblästrade. Det gjorde faktiskt riktigt ont.



Här vågar jag plaska lite.



Vårat shoppingmall. Köpte ingenting därifrån förutom kaffe och mat.



Mot havet. Taget på balkongen.


Dag 2.



Bestämde oss för att hyra en bil och köra runt ön längs västsidan. Här är vi i Puerto de Mogan.



Uppe i bergen hittade vi en liten restaurang var dom sålde alldeles underbar färskpressad saft.



Vattenfall



Molnen



Härliga vyer.



Magnifika vågor.




Jag på väg ut och äta.



Träffade Mia och Kari på kvällen och här har jag och Mia roligt åt någonting.



By night.

Dag 3.



På Amadores beachen med en Lonkero, en äkta Gin inhandlad på Alko i Finland. Andra tar med rågbröd och kaffe, jag tar med lonkero.



Härligt ställe och så fick man motion då man gick dit.



JulHälge var ju också med, givetvis.



Efter beachen tog vi en svalkande dryck vid en restaurang nära stranden i PR.



På väg ut på raittantaittan!

Dag 4.



Jag vid fyren i Maspalomas. Hade med min Mollyklänning och den var så härlig att ha på sig och så lätt att använda på beachen. 10+ poäng åt denna klänning.



Familjen Simpson gjorda av sand.



En man gick runt och sålde melon. Super gott.



Playa.



Mera playa.



Nej, jag har inte bränt mig, eller?



På kvällen var vi ute med Mia och Kari igen.



Jag med min fina Odd Molly tunika. Den allra första som jag köpte.

Dag 5.



Shoppin mall.



På väg ut och äta. Man äter mycket i södern. ;)



Piano bar



Shoppin mall by night.



En bild på oss båda.


Sista dagen.



Vi var till Ingles och låg på stranden där efter en massa problem att ta sig fram med buss.



Reklam på himlen.



Sista lunchen satsade vi på skaldjurs Paella och det var supergott.



Sista kvällen. Vi åt vid Amadores beach club och jag valde hummer. Rätt val!

Sen då vi kom hem blev det klädbyte och iväg på nyårsparty till Bona och Elina.



Arto jag efter några timmars sömn natten innan.



Mia och Kari hade varit två veckor så de är definitivt brunare än vad vi var. Jag går förbi där bakom och Bona skymtar i dörröppningen.



Bona och Elina.



Ute vid tolvslaget.



Sen gick vi in tillbaka, det var svinkallt ute.

That´s it. Resan och nyåret i ett litet paket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback