Vinter

Jag hör till de som verkligen ogillar vintern. Visst kan det vara trevligt någon gång i mars då solen skiner och man går eller tar bilen till Jannes Saloon för en kopp varm kakao. Men det är bara de få gångerna jag kan säga att jag gillar vintern. Annars är det en neverending plåga som man måste stå ut med år ut och år in. Brukar säga att jag blivit född i fel land och det stämmer verkligen in på mig. Thailand är det närmaste som skulle kunna vara mitt land. Det land var jag skulle trivas. Tänk om man någon gång skulle kunna jobba i Thailand? Vara där i värmen och göra någonting nyttigt. Något att fundera på kanske? Medans jag funderar på Thailand så kan ni se på våra vinter bilder som vi tog i veckan.



Ja, det ÄR en bil där under  ;)





















Vi som var med och tog dessa bilder.

Imorgon bär det av till Kokkola på revy. Var på samma ifjol och det var nog ett av de roligaste stycken jag sett i hela mitt liv. Och så skall det bli kul förstås att höra
Emmathilda sjunga. Läser hennes blogg nästan dagligen men har aldrig sett henne live ;)

Så Rakådantta here we come. Får se då hur det blir med att förstå allting, vi är ju trots allt Vasa-bor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig gammal Volvo,en sån hade min pappa då jag fick körkortför hundra år sen!Den var vit o röd!

2010-01-09 @ 09:01:44
Postat av: Ems

ååh palermo! :D He sku ju va nå ti gå ti salonen! Nå som man aldri e gjort förr! tack fö tipse! ;D

2010-01-09 @ 10:25:20
Postat av: emmathilda

Hej! Oj jag blir så glad över dina ord! Jag ska försöka spana in dej efter föreställningen och ge dig en stor kram isåfall! Tusen kramar! :)

Postat av: emmathilda

Ps. Jag hade igår två vänner vilken den ena var från Österike, och den andra från Ryssland, och de förstod inget men tyckte att showen var bra iallafall! Så kanske ni gillar den mera när ni kan svenska och förstår ens lite, ska vi hoppas! NJUT! Kram :)

2010-01-09 @ 12:44:20
URL: http://www.emmathilda.com
Postat av: Petra

Ems: Ni får absolut inte gå till saloonen innan min man sjöbevakaren säger. Det är livsfarligt där ute just nu. Ses snart!



emmathilda: Skall bli så jättespännande att komma och titta. Du känner nog igen mig skulle jag tro ;)

2010-01-09 @ 15:43:50
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback