På villan och blåbärsplock

Har varit på villan i två dagar och legat i blåbärsskogen. Jag har ett aningen konstigt sätt att plocka bär. Men jag förstår inte mig riktigt på varför man skall böja sig ner och förstöra ryggen i skogen då man kan sätta sig ner bredvid och plocka så. Antingen på knäna eller så på baken, enkelt och bra. Fick hur mycket blåbär som helst och idag har jag kokat blåbärssylt och fryst in resten. en del blev fryst i en dl påsar. Perfekt att ta fram då man skall göra en smootie.

Smootierecept:

En halv skivad banan som varit i fysen ca en halv timme
Blåbär
Yogurt naturell eller jag brukar använda yogurt med vaniljsmak, jag vet inte så nyttigt men det blir godare.

Mixa allt och tadaa, ready!


Då vi for hem från villan igår åkte vill Pap &co för lite äta upp deras brödförråd ;) Sen till flygfältet, försedda med scanner, för att se på blixtarna och för att höra på flygradiotrafiken. Intressant båda två. Var väl hemma före 2-tiden.

Tips på var man kan äta en kall dag som denna är Arken. Deras Mixed smörgås är bara för bra. Jag älskar ju räkor och jag älskar lax så denna smörgås är perfekt. Om ni inte varit dit så skall ni ta en fin dag och åka ut. Jag höll ju på att fysa lilla rumpan av mig där idag.

Lite bilder från villan:



Här är vår lilla stuga som vi bor i.



Det regnade i massor.



Skäriklädd och lite kroket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback