Alice in wonderland

Ville åka till ritz och lyssna på den underbara kören. Sen som man är så var det slutsålt. Så det blev ett besök till biografen och Alice i underlandet.



Jag älskar sagor, prinsessor och slott. Mitt slutarbete baserade sig på detta. Om jag skulle få göra om mitt slutarbete så skulle det vara MER! Större! Mera klänningar, mera slott och mera färger.

Filmen var härlig. Kläderna otroligt välgjorda och i underbara färger. Den klänning som jag gillade mest har jag ännu inte hittat nån bild på. Måste google vidare.

Helena Bonham Carter var otrolig med sitt BAUTA huvud. Johnny Depp brukar inte vara min favorit men i den här filmen var han duktig och vilka ögon sen. Katten var underbar med sina turkosa ränder. Bäst av allt var ändå alla de fina kläderna, speciellt klänningarna. Tänk att få gå omkring i såna!!

Edit. Här kommer nu våra fina bilder från biografen ;)
En av mina elever sa att hon också gillade den fina klänningen som Alice hade då hon var "Stor", måste hitta en bild.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback